استاندار یزد:

داوری رسانه ها محققانه باشد / قائل به مهندسی نشست ها نیستم

استاندار یزد با تاکید بر پرهیز از برگزاری نشست های مهندسی شده به خصوص در جلسات هم اندیشی، گفت: شخصا با این گونه رفتارها مخالفم و از رسانه های استان انتظار دارم در بیان اخبار با پرهیز از سطحی نگری، داوری محققانه و بر اساس واقعیت ها را مدنظر داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوزمحمود زمانی قمی در دومین نشست هم اندیشی با فعالان رسانه های استان گفت: جامعه امروز نیازمند حرکت بر مدار اخلاق است و اخلاق نیز از صمیمیت در جامعه نشأت می گیرد، آنچه که در فضای مجازی انتشار پیدا می کند، باطن مسائل و حاصل واقعیت های موجود در جامعه است.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه ها و نخبگان رسانه ای استان افزود: از رسانه ها درخواست دارم تا در فضای مجازی که بازتاب فضای واقعی کشور است، آنچه را واقعیت ندارد با تحقیق موشکافانه بررسی و تا حصول اطمینان از انعکاس مواردی که به اعتماد عمومی، اخلاق و صمیمت جامعه لطمه می زند، پرهیز کنند.
استاندار یزد گفت: در روزها و هفته های آینده جلساتی را با نخبگان بخش های مختلف از جمله هنرمندان و حتی فرهنگیان بازنشسته به عنوان ذخایر نظام برگزار و از نظرات آنان در برنامه ریزی استفاده می کنم.
زمانی قمی در عین حال با بیان اینکه جلسات با نخبگان مهندسی شده نبوده و بدون دخالت استانداری در محتوا برگزار می شود، ادامه داد: شنونده انتقادهای رسانه ها هستیم اما برای تداوم منتقد بودن یک رسانه، باید از دولتی شدن آنها پرهیز شود .
وی اظهار کرد: نظرات نخبگان رسانه ای باید در مسیر حل مشکلات کشور و استان باشد و استاندار نیز در بیان نظرات افراد تفاوتی میان آنها به عنوان یک شهروند قائل نخواهد شد.
استاندار یزد با اشاره به لزوم توجه به همه جوانب مثبت و ضعف ها در کنار یکدیگر خاطرنشان کرد: در برخی جلسات معمولا افرادی به دنبال تمجید هستند اما همین افراد وقتی به تریبون های عمومی می رسند، علیه خدمات انجام شده سخنرانی و توقعاتی غیرمنطقی را ایجاد می کنند.
زمانی قمی افزود: رسانه ها با پرهیز از این مسائل و حفظ شأن مدیران سابق و نیز توجه به نکات مثبت، باید مشکلات کشور را دسته بندی کرده و روابط عمومی استانداری هم در قالب یک دبیرخانه ای با استفاده از نظرات سایر نخبگان ، این نظرات را جمع بندی کند.
وی بر لزوم تشکیل کمیته ای برای بررسی مشکلات خبرنگاران استان در جلسه شورای معاونان استانداری تأکید کرد و گفت: نماینده رسانه های استان می تواند در جلسه شورای اداری برای بیان مشکلات و ارتباطات بیشتر با ادارات و دستگاه ها ، دغدغه های این بخش را بیان کند.
وی گفت: من تجربه فعالیت در چند استان را با خود آورده ام و بدون حب و بغض با شخص و وابستگی به حزب خاصی، تمام تلاش خود را برای خدمت به نظام و کشور و استان یزد انجام خواهم داد. 
در این جلسه تعدادی ازمدیران خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب و مجازی استان با بیان نظرت خود درباره وضعیت استان و لزوم توجه به رسانه ها، استفاده از ظرفیت های رسانه ای برای توسعه همه جانبه استان بویژه بعد از ثبت جهانی بافت تاریخی یزد را مورد تاکید قرار دادند.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..