رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خبر داد:

اختصاص تسهیلات به موزه‌های خانگی و مرمت آثار تاریخی

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه ریزی از اختصاص تسهیلات بانکی به موزه‌های خانگی و مرمت آثار تاریخی با یارانه دولتی خبر داد

به گزارش یزدی نیوز رضا معصومی راد، در حاشیه برگزاری همایش «یزد میراث جهانی» در جمع خبرنگاران برای توسعه مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری، سه ردیف عمرانی علاوه بر بودجه‌هایی که در بخش‌های جاری وجود دارد، تعریف شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر بودجه های عمرانی، کمک‌های فنی و اعتباری در حوزه گردشگری در نظر گرفته شده که در سه قسمت تفکیک شده است.

معصومی راد ادامه داد: در حوزه گردشگری این تسهیلات برای ساخت هتل، کمپ‌ها و تاسیسات گردشگری اختصاص می یابد و در حوزه صنایع دستی به بازارچه های صنایع دستی تعلق می گیرد به این ترتیب که فرد با بانک قرارداد منعقد می‌کند و تسهیلات دریافت می کند و دولت یارانه سود تسهیلات پرداخت می‌کند و بخشی از سود وام را متقبل می شود.

وی یادآور شد: موزه های خانگی و مرمت آثار تاریخی نیز بخش دیگری از این تسهیلات را دریافت می کنند که برای دریافت این تسهیلات به صندوق حفظ و احیای آثار و بناهای تاریخی معرفی می شوند و از ردیف عمرانی تسهیلات دریافت می کنند.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد میزان اشتغالزایی در حوزه گردشگری بیان کرد: بر اساس آمارهای جهانی از هر ۱۰ شغل یکی مربوط به حوزه گردشگری است.

وی در مورد درآمدهای حوزه گردشگری نیز بیان کرد: کشور ما در زمینه جاذبه های تاریخی و طبیعی جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست اما از نظر کسب درآمد از حوزه گردشگری جزو ۱۰ کشور نیست و لازم است با توجه به اسناد بالادستی به ویژه برنامه ششم توسعه، این جایگاه به لحاظ درآمدی ارتقا پیدا کند.

معصومی راد با بیان اینکه امسال ۵ میلیون گردشگر وارد کشور شده است، افزود: بر اساس آمار متوسط جهانی به ازای هر گردشگر، هزار و ۵۰۰ دلار درآمد گردشگری عاید کشور ما می شود که این رقم باید حدود ۷.۵ میلیارد دلار باشد اما با توجه به اینکه یکی از ضعف های حوزه گردشگری، حساب های اقماری در این بخش است، نمی توانیم آمار دقیقی از درآمدهای حوزه گردشگری ارائه کنیم.

 

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..