درخشش محصول حوزه هنری یزد در جشنواره تئاتر «تکخند» البرز

نمایش «پیشامد» به کارگردانی علی جاور از یزد با کسب 5 عنوان در ششمین جشنواره کشوری تئاتر تک طنز (تکخند) البرز برگزیده شد.

به گزارش یزدی نیوزآئین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری تئاتر تک‌طنز (تکخند) استان البرز، شامگاه ۸ اسفندماه با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در مجموعه میلاد کرج برگزار و از برگزیدگان بخش‌های مختلف تقدیر ‌شد.

در این مراسم، نمایش «پیشامد» نوشته فاطمه قانع به کارگردانی علی جاور که در واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد تولید و در بخش مسابقه این رویدادهنری شرکت کرده بود با رأی هیأت داوران به عنوان اثر برگزیده معرفی شد و توانست سه رتبه اولی، یک عنوان دومی و یک تقدیری را به خود اختصاص دهد.
هیأت داوران، لوح تقدیر و جایزه رتبه دوم بخش کارگردانی این جشنواره را به علی جاور برای طراحی و کارگردانی نمایش «پیشامد» اهدا کرد.
ملیحه جدی، تک بازیگر این نمایش نیز رتبه اول بازیگری زن را کسب کرد که با اهدای تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی از وی تجلیل شد.
تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه نخست بخش آهنگسازی نیز به حسین افروز آهنگساز این اثر تعلق گرفت.
همچنین در بخش طراحی صحنه، علی جاور وحید عارفعلی طراحان صحنه نمایش «پیشامد» رتبه اول را به دست آوردند که جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به آن‌ها اهدا شد.
در بخش متن نمایش نیز از فاطمه قانع نویسنده یزدی این اثر تقدیر شد.
«پیشامد» به موضوعات اجتماعی و آسیب شناسی سبک زندگی امروز اشاره دارد.
این نمایش کاری ازگروه کریاس است که با دو اجرای زیبا در این جشنواره مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.
این جشنواره علاوه بر اجرای بخش داوری در تئاتر شهر کرج، شامل اجرای ویژه دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی کرج هم بود.
کوروش نریمانی (نویسنده، کارگردان، بازیگر)، سیروس همتی (بازیگر،کارگردان، نمایشنامه‌نویس و طراح صحنه) و خیرالله تقیانی(کارگردان، نمایش نویس) داوری آثار جشنواره را بر عهده داشتند.
ششمین جشنواره کشوری تئاتر تک طنز (تکخند) با حضور هشت گروه نمایشی از استان‌های یزد، گیلان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، فارس، کرمانشاه و البرز ۶ تا ۸ اسفندماه به میزبانی حوزه هنری استان البرز برگزار شد.
 
منبع:حوزه هنری استان یزد

بخش نظردهی بسته شده است..