۱۰۰ هزار سالمند در استان یزد زندگی می‌کنند

مدیر کل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر سالمند در استان زندگی می‌کنند گفت: ماهیانه ۱۰۰۰ زوج یزدی در کلاس‌های آموزش خانواده شرکت می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوزجلیل عفتی در دیدار با شهردار یزد به آمار بالای سالمندان استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش جمعیت سالمندی مسئله‌ای است که در این سال‌ها به وفور در استان یزد قابل مشاهده است به گونه‌ای که در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر سالمند در استان هستند.

مدیر کل بهزیستی استان یزد ادامه داد: اینکه جمعیت یزد تقریباً ۱۰ درصد سالمند دارد یک مسئله مهم که باید برای زیرساخت‌های آن نیز در شهر به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه باید نسبت به زیرساخت‌های سالمندی در استان یزد باید توجه شود افزود: اگر زیرساخت‌های شهری با توجه به افزایش سالمند در استان یزد آماده نشود در آینده با مشکلاتی روبه رو می‌شویم.

عفتی با اشاره به اینکه بخش غیردولتی به نوعی می‌توانند بدون دخالت دولت خدمات خود را به مردم ارائه کنند تصریح کرد: مراکز تحت نظارت بهزیستی قریب به ۴ ماه است که یارانه دریافت نکرده‌اند اما این امر باعث نشده در خدمت رسانی به جامعه هدف اختلال ایجاد شود.

مدیر کل بهزیستی استان یزد خودکفایی مراکز بهزیستی یکی از اولویت‌های این مرکز در استان یزد برشمرد و گفت: اشتغالی در مراکز غیردولتی بهزیستی ایجاد شده و در نظر داریم تا به نحوی فعالیت کنیم تا مراکز بهزیستی وابسته به یارانه دولتی نباشند.

وی با بیان اینکه بهزیستی خود را نسبت به کودکان کار و خیابانی مسئول می‌داند افزود: بهزیستی زیرساخت‌ها و آمادگی لازم برای خدمت رسانی در این بخش را دارد و باید هر چه زودتر نسبت به ساماندهی این عزیزان اقدام کنیم.

عفتی در پایان با اشاره به اینکه ماهیانه هزار زوج در استان یزد در کلاس‌های آموزش زندگی خانواده شرکت می‌کنند خاطرنشان کرد: این طرح با عنوان زندگی خانواده ویژه زوجین در آستانه زندگی مشترک در حال پیگیری است که بحمدالله استقبال خوبی هم از آن در استان یزد شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ در این دیدار بر امضاء تفاهم نامه مشترک میان بهزیستی و شهرداری تأکید و مقرر شد بر اساس این تفاهم نامه کلیه امور مرتبط با دو دستگاه از جمله مناسب سازی محیط شهری، ناوگان حمل و نقل عمومی، ساماندهی کودکان کار و خیابانی، ساماندهی متکدیان، فرهنگ سازی موضوعات مرتبط با بهتر زیستن جامعه شهری و مواردی از این قبیل پیگیری و انجام شود.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..