مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد:

فهم و ذوق فرهنگی عوامل موفقیت فعالیت‌های فرهنگی است

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد با بیان این که لازمه موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی هنری ورود تخصصی به آنهاست، از فهم فرهنگ و ذوق فرهنگی به عنوان عوامل موفقیت فعالیت‌های فرهنگی در جامعه یاد کرد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام «فیروز گرج» در دیدار با «مسعود شریعتی» مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: ما  با اعتقاد به سلامت جسمانی و تاثیر آن برسلامت روان، مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری را ظرفیت مناسبی جهت فرهنگ‌سازی هرچه بهتر فعالیت‌های ورزشی در محلات می‌دانیم.

وی افزود: لازمه موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی و هنری ورود تخصصی به این موضوعات است که بایستی در این زمینه نگاه ویژه‌ای داشته باشیم .

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: فهم فرهنگ و ذوق فرهنگی دو عامل در جهت موفقیت در جامعه است و در صورتی که به این دو عامل توجه ویژه ای داشته باشیم حتما گام های اساسی در زمینه فرهنگ خواهیم داشت .

گرج گفت: ما باید استعدادیابی را در موضوعات فرهنگی هنری ورزشی از محلات شروع کنیم که کانون‌های فرهنگی هنری ظرفیت مناسبی برای این اقدام فرهنگی است .

«مسعود شریعتی» مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در نشست گفت: ما بحث فرهنگی را از ورزش و جوانان جدا نمی بینیم و هیچ دیواری را در بین این دو نداریم .

وی افزود: زمینه های فرهنگی و اخلاقی و همچنین منش پهلوانی به عنوان لازمه هایی برای ورزشکاران است که ما معتقدیم لازمه هر ورزشی ابتدا مساعد کردن فرهنگ و منش قهرمانی است .

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: جنبه همگانی کردن ورزش ما به نحوی بوده که در سال گذشته در سطح کشور رتبه اول را بدست آوردیم که در این زمینه فرهنگ سازی در عین مشارکت به عنوان هدفی برای ما است .

شریعتی ادامه داد: پیشگیری از مواد مخدر، ازدواج، قرآن از جمله اقدامات فرهنگی ما است زیرا اگر فرهنگ سازی شالوده ذهن افراد شود حتما موفق خواهیم بود .

وی گفت: ما توسط ورزشکاران استان یزد توانسته ایم ۲۵۹ مدال مختلف بین المللی را بدست آوریم و  هم اکنون نیز ۱۳۲ نفر دعوت شده به تیم ملی را داریم .

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد: ۸۱۰ کانون فرهنگی ظرفیت خوبی است که می توان با همکاری پایگاه قهرمانی ورزش استان به نوعی در زمینه استعدادیابی گام برداریم .

شریعتی بیان کرد: کانون های مساجد می توانند با ایجاد باشگاه های فرهنگی و ورزش به نوعی از خدمات ما نیز استفاده کنند و به صورت تخصصی وارد بحث ورزش در مساجد شوند.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..