توقیف بیش از ۱۰۰۰ راس دام و ۱۶۰۰ کیلو فراورده‌ خام دامی در ابرکوه

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه از کشف و توقیف بیش از 1000 راس دام فاقد مجوز حمل بهداشتی و 1600 کیلوگرم فراورده‌های خام دامی فاسد در پست قرنطینه‌ این شهرستان در سه ماه اخیر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«حسین چاکرالحسینی» ضمن اعلام این خبر و با بیان این که پست‌های قرنطینه در ورودی استان‌ها به عنوان پایگاه نظارتی دامپزشکی بر امر حمل و نقل دام و فراورده‌های خام دامی به شمار می‌روند، تصریح کرد: کارشناسان دامپزشکی مستقر در پست‌های قرنطینه با همکاری نیروهای انتظامی اقدام به بازرسی محموله‌های دام و فراورده‌های خام دامی عبوری می‌کنند و گواهی بهداشتی حمل دام، سلامت دام‌ها و شرایط خودروهای حامل دام را مورد بررسی قرار می‌دهند .

وی افزود: رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در امر حمل و نقل دام و فراورده‌های خام دامی از نظر جلوگیری از خطر شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و انتشار عوامل بیماری‌زا در مناطق مختلف دارای اهمیت ویژه‌ای است.

چاکر الحسینی ادامه داد: به همین دلیل کلیه مراحل حمل دام و فراورده‌های خام دامی از جمله بررسی درخواست متقاضیان، صدور گواهی بهداشتی حمل ، کنترل بهداشتی در طی ورود و خروج دام از استان و تخلیه آن در مقصد تحت نظارت کامل دامپزشکی قرار دارد .

معاون دامپزشکی ابرکوه در پایان نیز خاطرنشان کرد: متصدیان عرضه و حمل دام و فراورده‌های خام دامی می‌توانند از طریق ارسال کد رهگیری مجوز حمل در قالب پیامک به شماره ۳۰۰۰۸۹۰۳ از صحت مجوز مطلع شوند.

 
 
منبع:ایسنایزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..