طرح ایده‌های نو برای برگزاری هفته دانشگاه سبز در دانشگاه یزد

در جلسه هم اندیشی ستاد برگزاری هفته دانشگاه سبز با دبیران و مسئولان انجمن‌ها، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی، ایده‌های نو برای برگزاری هر چه بهتر هفته دانشگاه سبز در دانشگاه یزد ارائه شد .

به گزارش یزدی نیوزبرخی از مهمترین ایده‌های مطرح شده، مراسم کاشت نهال در محیط خوابگاه‌ها و کاشت نهالی با نام «نهال صلح و دوستی»، برگزاری نمایشگاه کتاب و مسابقه کتابخوانی با موضوع محیط زیست، حضور دانش آموزان در نمایشگاه هفته سبز و اجرای سرود گروه‌های کودکان بی‌سرپرست، اجرایی کردن طرح سفیران سبز دانشجویی و حضور دانشجویان در مدارس برای گفت‌وگو با دانش‌آموزان درباره اهمیت موضوع محیط‌زیست بود .

ایجاد رقابت میان ساختمان‌های مختلف خوابگاه‌های دانشجویی در کاهش مصرف آب و انرژی، کاهش استفاده از ظروف یک بار مصرف و جایگزینی ظروف گیاهی به جای ظروف پلاستیک، جذب خیرین جهت اجرای برنامه‌های دانشگاه سبز، الکترونیک کردن نشریات دانشجویی و ایجاد کانال تلگرامی مخصوص نشریات دانشجویی، از دیگر ایده‌های مطرح شده بود.

آموزش نیروهای خدماتی در خوابگاه‌ها و دانشگاه، ایجاد «میزهای سبز» در سطح دانشگاه و اهدای دستبندهایی با عبارت «من حامی دانشگاه سبز هستم» به دانشجویان، استادان و کارکنان نیز از ایده‌هایی بود که از سوی حاضرین مطرح شد.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..