بافق برای پذیرایی از بافق مهمانان نوروزی آماده می‌شود

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق از آمادگی این شهرستان کویری برای استقبال و میزبانی از مهمانان نوروزی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«لیلا رنجبر» ، با اشاره به این که شهرستان بافق به عنوان بخشی از استان یزد از تاریخچه و فرهنگی اصیل برخوردار است، از ظرفیت‌های بالای گردشگری این شهرستان کویری خر داد و گفت: این روزها شهرستان بافق خود را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و حضور گردشگران از سراسر ایران در شهرستان بافق جهت افزایش و جلب گردشگران داخلی و خارجی ۹ نوروزگاه در شهرستان برای میزبانی از میهمانان نوروزی ایجاد خواهد شد.

به گفته وی، علاوه بر این نوروزگاه‌ها، در کمپ‌های کویری، پارک‌های بزرگ آبشار و آهن‌شهر و باغ تیتو سفره‌های هفت‌سین گسترده و در این اماکن تفریحی متناسب با ایام نوروز مراسم‌هایی برگزار و از میهمانان نوروزی پذیرایی خواهد شد.

این مسئول ایجاد بازارچه در میدان خان بافق جهت خرید نوروزی عموم مردم و گردشگران را نیازمند حمایت مالی خواند و گفت: البته برای استقبال از سال جدید و میهمانان نوروزی برنامه‌های مرمت قلعه‌های صادق آباد و باقرآباد عملیاتی شده و تا پایان امسال مورد استحکام‌بخشی و مرمت قرار خواهند گرفت.

وی از اتمام مرمت باغ عمارت و کاروان‌سرای خان پنجم تا نیمه‌های اسفندماه جاری نیز خبر داد و عنوان کرد: مسیر گردشگری، فرهنگی و تاریخی میدان خان تا حوض باز نیز در حال جداره‌سازی، کف سازی، نورپردازی و مرمت است که این طرح نیز تا نیمه اسفندماه به آماده بهره‌برداری خواهد شد.

رنجبر در پایان نیز اضافه کرد: طرح توسعه و مرمت محور اصلی بافق از محل امامزاده عبدالله تا میدان خان نیز تامین مصالح شده ولی عملیات اجرایی آن پس از اتمام تعطیلات عید آغاز می‌شود.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..