رییس اتاق اصناف مهریز:

با عرضه‌کنندگان پوشاک نامتعارف برخورد می‌کنیم

رییس اتاق اصناف شهرستان مهریز تاکید کرد: بازرسان و گشت‌های ویژه اتاق اصناف شهرستان با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز، با واحدهای تولیدی یا عرضه پوشاک نامتعارف برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا زارع زاده» با ابراز نگرانی از ورود کالای قاچاق به کشور که منجر به کسادی بازار تولید پوشاک می‌شود، گفت: واردات بی‌رویه کالای قاچاق به ویژه پوشاک قاچاق نگران‌کننده است و اگر مسئولان امر از این واردات بی‌رویه جلوگیری نکنند، بازار داخلی کساد و به واحدهای تولیدی و اصناف خسارات جبران ناپذیری وارد می‌شود .

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام عید نوروز، درخصوص برخورد با واحدهای صنفی متخلف در این حوزه، خاطرنشان کرد: با واحدهای تولیدی یا عرضه پوشاک نامتعارف برخورد قانونی می‌شود.

به گفته زارع‌زاده،  برخی با نام برندهای ایرانی، لباس یا مانتوهای نامتعارف و غیر اسلامی دوخته و روانه بازار می‌کنند که در صورت محرز شدن نامتعارف بودن این البسه و پوشاک، اتاق اصناف در ابتدا تذکر داده و در صورت ادامه تخلف، برای پلمپ آن واحد، پرونده‌ی آن را به مراجع قضایی ارجاع می‌دهد.

وی با بیان این که از موارد غیر قانونی و مسائلی که اصناف از آن منع شده باشند قطعاً جلوگیری می‌شود، تاکید کرد: جلساتی با اصناف عرضه پوشاک شهرستان برگزار شده است، همچنین در کلاس‌های فقه اسلامی بازار درخصوص عفاف و حجاب مواردی گوشزد شده است و اگر نوع پوشاکی که به فروش می رسد، موجب حرمت‌شکنی یا هنجارشکنی درسطح شهرستان شود، با آن برخورد قانونی خواهد شد.

زارع‌زاده با اعلام پلمپ شش واحد صنفی در سال جاری، تصریح کرد: گشت‌های مشترک اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، مرکز بهداشت و درمان و اماکن شهرستان مهریز حتی در ایام تعطیل بر صنوف مختلف شهرستان و اماکن گردشگری سرکشی و نظارت ویژه دارند .

این مسئول همچنین از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده رفتارها یا پوشش‌های ناهنجار، همچنین گرانی و عدم رعایت بهداشت در واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی مستقر در مناطق گردشگری یا  سطح شهر، موارد را از طریق شماره ۱۲۴ یا ۳۲۵۲۲۶۰۰ گزارش دهند.

یادآور می‌شود؛ ۲۸۰۰ واحد صنفی با پروانه کسب یا بدون پروانه کسب در شهرستان مهریز مستقر هستند از این تعداد ۱۳۰ واحد صنفی در زمینه عرضه پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه و چهار واحد صنفی در زمینه عرضه محصولات عفاف و حجاب مشغول به فعالیت هستند.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..