معاون استاندار یزد:

تمرکزمان در حوزه اقتصاد بر روی زنجیره تولید باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد ضمن آشنایی با اعضای این کانون با اشاره به این که کانون کارآفرینی از مهمترین تشکلات موجود است، اظهار کرد: اموری که به صورت تشکلی انجام شود، نسبت به اجرا به صورت فردی بسیار موفق‌تر بوده و نتایج بهتری حاصل می‌شود .

به گزارش یزدی نیوز «علی زینی‌وند» در نشست کانون کارآفرینی استان با بیان این که در تجارت بین‌الملل رویدادهایی داریم که بدون دانش و بررسی و بدون فکر پیشرفتی ندارند، تصریح کرد: ناگزیر هستیم که به سمت تجارت جهانی پیش برویم به عبارت دیگر نیاز است تا با دید تجارت جهانی به مسائل نگاه کنیم .

وی با تاکید بر این که کشور به عقلانیتی در حوزه توسعه رسیده است، ابراز امیدواری کرد: این روند توسعه با ظرفیت‌های موجود رو به رشد باشد .

زینی‌وند با اشاره به این که حلقه مفقوده‌ای در حوزه اقتصادی کشور وجود دارد، گفت: در کشورهایی که متحول شده و پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند، اولین مطالعه بر روی آینده تولیدشان است .

وی در این باره افزود: باید بر روی زنجیره تولید متمرکز شویم به طوری که بازار فروش محصول را همزمان با تولید مورد توجه دهیم .

این مسئول با تاکید بر این که کشور ایران در یک دهه آینده رشد خوبی خواهد داشت، اظهار کرد: در همین راستا همان طور که در دنیا مشاغل خرد در کنار واحدهای تولیدی بزرگ مورد توجه قرار گرفته است، نباید از مشاغل خرد در کشورمان نیز غافل شویم .

وی بیان کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از وقت و هزینه، صرف تولیدات و واحدهای تولیدی می‌شود که آینده ندارند، بر همین اساس ضرورت دارد ایده و ثروت را به هم گره بزنیم تا هیچ منابعی بی‌خودی در کشور صرف نشود.

«محمدحسین ریاحی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تاکید کرد: صرفاً نباید به حوزه تولید توجه داشته باشیم و لازم است با توجه به ظرفیت‌های استان و تکنیک‌ها و دانش‌های موجود، نگاهمان به تولید بهره‌ورانه باشد .

وی گفت: کانون کارآفرینی استان، به وجود آورنده پلی است تا ظرفیت تعاملی بر مبنای محورهای توسعه استان جلو رود .

ریاحی همچنین تصریح کرد: امروز، زمان شناختن منابع خرد بوده و باید بتوانیم نگاه خلاقانه و ایده پردازانه را به صورت نوآورانه داشته باشیم .

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..