دفاع همه جانبه مدیرکل نوسازی مدارس استان از ۲۵۰هزار دانش آموز یزدی

مدیرکل نوسازی مدارس استان در دفاع تمام قد از 250هزار دانش آموز یزدی با انتقاد شدید از نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حمایت از بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده ابراز گله‌مندی کرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا عارفی» در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست زمانی قمی، استاندار و حضور مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، میراث فرهنگی، راه و شهر سازی و مدیران عامل شرکت‌های آب، برق و گاز استان در میبد تشکیل شده است، با بیان این که در حال حاضر ۳۵درصد مدارس استان که شامل ۳۰۰مدرسه است فرسوده هستند، اظهار کرد: متاسفانه شاهد عدم همکاری و همدلی سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای برطرف نمودن مشکل عزیزان دانش آموز در استان هستیم.

وی افزود: علی‌رغم تلاش شبانه روزی همکاران نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز برای تامین اعتبار سالانه ۵۰میلیارد تومان اعتبار، هر گاه نیازمند زمینی جدید برای ساخت مدرسه هستیم و به اداره کل راه و شهرسازی مراجعه می‌کنیم دوستان زمین را به قیمت منطقه‌ای حساب کرده و تا پول را پرداخت نکنیم زمینی به ما تحویل نمی‌دهند و این در حالی است که پروسه تامین اعتبار مورد نیاز ماه‌ها به طول خواهد انجامید و در این بین خیرین از نحوه عملکرد مدیران در تامین زمین دلسرد شده و از خیر مدرسه سازی می‌گذرند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد گفت: آخر مگر ما زمین را برای استفاده شخصی یا تجاری می‌خواهیم؟ جز اینست که برای رفع مشکل فضای آموزشی فرزندان در استان می خواهیم؟

عارفی تصریح کرد: در مورد بحث انشعابات آب، برق و گاز نیز متاسفانه ما همین مشکل را داریم، و تا پول انشعابات را به حساب دوستان پرداخت نکنیم به مدارس جدید الحداث انشعابی نمی‌دهند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که متاسفانه دید برخی مدیران استان در سایر دستگاه‌های اجرایی به امر مدرسه سازی همان نگاه تجاری به سایر امور است، خاطرنشان کرد: نگاه تجاری به بحث مدرسه سازی ما را ماهها در پیچ و خم‌های پروسه اداری نگه می‌دارد تا بتوانیم یک انشعاب آب، برق یا گاز را برای مدرسه‌ای بگیریم.

لزوم تغییر نگاه مدیران در مورد مدرسه سازی

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان یزد ادامه داد: همچنین در مورد اداره کل محترم میراث فرهنگی باید به عرض برسانم، با توجه به این‌که بخش قابل توجه ای از ۳۰۰ مدرسه فرسوده استان در بافت های تاریخی قرار دارند، نیاز مبرم به همکاری اداره کل میراث فرهنگی داریم.

وی ادامه داد: برای بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده نیاز به تایید نقشه‌های مدارس توسط ادراه کل میراث فرهنگی و آجرهای سنتی و قدیمی داریم که باید در اسرع وقت توسط میراث فرهنگی در اختیار اداره کل نوسازی قرار گیرد.

عارفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خیری جهت هزینه شش میلیارد تومانی برای ایجاد یک مجتمع فرهنگی در منطقه سید گلسرخ به یزد جذب و نقشه‌های آن توسط مهندسین اداره کل نوسازی مدارس طراحی شده است، گفت: متأسفانه هم اکنون چهار ماه است که منتظر تأیید نقشه از سوی میراث فرهنگی هستیم که هنوز خبری از آن نشده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: حل مشکلات فضاهای آموزشی دانش آموز استان تنها با تلاش نوسازی مدارس برطرف نخواهد شد و جز با عزم جدی و همکاری و همدلی سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط میسر نخواهد بود.

استاندار یزد بعد از پایان سخنان مدیرکل نوسازی مدارس استان ضمن حمایت قاطع از صحبت‌های وی از تلاش های صورت گرفته در اداره کل نوسازی مدارس قدردانی و دستوراتی مبنی بر حل مشکلات نوسازی مدارس در استان یزد صادر کرد.

در این جلسه مصوب شد اداره کل راه و شهرسازی در هر منطقه‌ای که مورد نیاز آموزش و پرورش است زمین با کاربری آموزشی بدون فوت وقت و در کمترین زمان ممکن در اختیار اداره کل نوسازی مدارس جهت امر مدرسه سازی قرار دهد و بعد از بهره برداری و تامین اعتبار آن هزینه زمین دریافت شود.

همچنین در مورد انشعابات آب، برق و گاز مصوب شد شرکت های مربوطه بلافاصله و بدون طی تشریفات اداری انشعابات مدارس جدیدالحداث توسط نوسازی مدارس را وصل و پیگیری مراحل اداری آن را بعد از وصل انشعابات انجام دهند.

گفتنی است، در پایان این جلسه مصوب شد اداره کل میراث فرهنگی درخواست ها و اموری که مربوط به اداره کل نوسازی مدارس است را با اولویت و حداکثر ظرف یک هفته پاسخ دهد. 

 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..