سخنگوی ثبت احوال:

ثبت یک میلیون و ۱۳۸ هزار تولد/مردان در تولد و مرگ، پیشتاز هستند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از تولد یک میلیون و 138 هزار و 282 نفر در 9 ماه منتهی به آذرماه امسال در کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسیف الله ابوترابی روز دوشنبه در یزد با بیان اینکه ۹۸.۶ درصد ولادت ها ثبت شده افزود: میانگین سن مادران در هنگام زایمان ۲۸.۸ سال بوده است.

وی تعداد پسران متولد شده را ۵۸۶ هزار و ۱۸۸ نفر و دختران ۵۵۲ هزار و ۹۴ نفر ذکر کرد و گفت: نسبت جنسی آنها ۱۰۶.۲ بوده ضمن آنکه ۷۷ درصد ولادت ها در شهرها و ۲۳ درصد در روستاها به ثبت رسیده است.

*** فوت ۲۷۵ هزار و ۶۵۰ نفر در ۹ ماه امسال
وی تعداد فوت شده ها در ۹ ماهه امسال را ۲۷۵ هزار و ۶۵۰ نفر بیان کرد و گفت: تعداد مردان فوتی در این مدت ۱۵۴ هزار و ۱۶۵ نفر و زنان ۱۱۹ هزار و ۸۷۷ بود که نسبت جنسی ۱۲۸.۶ درصد را نشان می دهد.
ابوترابی، نسبت فوتی ها در شهرها را ۷۳.۵ و روستاها ۲۶.۰ درصد در همین اعلام کرد.

***ثبت ۴۵۷ هزار و ۹۷۱ ازدواج و ۱۲۷ هزار و ۷۱۱ طلاق
وی تعداد ازدواج های ثبت شده در ۹ ماه امسال را ۴۵۷ هزار و ۹۷۱ مورد بیان و اظهار کرد: میانگین سن ازدواج در مردان و زنان به ترتیب ۲۹ و ۲۴.۲ سال بود.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تعداد طلاق ثبت شده در مدت یاد شده را ۱۲۷ هزار و ۷۱۱ مورد بیان کرد و گفت: میانگین سن طلاق در مردان و زنان به ترتیب ۳۶.۵ و ۳۱.۶ سال بود.

*** شاخص امید به زندگی در جوامع شهری و روستایی
ابوترابی در ادامه به شاخص امید به زندگی در جوامع شهری اشاره کرد و گفت: امید به زندگی در جوامع شهری در مردان ۷۱.۷۱ و در زنان ۷۴.۳۸ سال است.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: همچنین شاخص یاد شده در جوامع روستایی در مردان و زنان به ترتیب ۶۹.۲ و ۷۰.۳۱ سال است.
وی محبوب ترین نام های پسران را به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل ، علی ، امیرحسین، حسین ، محمد، امیرعباس ، علیرضا و محمدطاها و در میان دختران، فاطمه ، زهرا، زینب، حلما، ریحانه ، یسنا، نازنین زهرا، فاطمه زهرا، نرگس و سنا اعلام کرد.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی ثبت احوال یزد، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر در این استان ساکن هستند.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..