مدیرعامل شرکت توزیع برق:

فرهنگ سازی استفاده از انرژی های تجدید پذیر در استان یزد آغاز شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: این شرکت بر پایه رویکرد وزارت نیرو ، فرهنگ سازی گسترده ای را برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر در استان آغاز کرد و با بهره گیری از فناوری های نوین، خدمات گسترده ای را به مردم ارائه می دهد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا صحتی روز دوشنبه در حاشیه نشست کمیته طرح روشنایی ابرکوه، افزود: هم اکنون در این ارتباط۱۶۰ نیروگاه خورشیدی متصل با ظرفیت های زیر ۱۰۰ کیلو وات معادل ۷۰۰ کیلو وات نصب است و ۱۱۳ عقد قرارداد به ظرفیت ۱۵ کیلو وات و ۵۵۰ مجوز نصب به ظرفیت ۵۱ مگاوات در استان وجود دارد.

وی افزود: چهار نیروگاه به ظرفیت ۱۳.۸ مگاوات در حال عقد قرارداد است، انتظار داریم بیش از ۱۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی ، تا پایان سال ۱۳۹۷ به شبکه متصل شود.
وی با بیان اینکه ۹۹.۷۵ درصد خانوارهای روستایی از نعمت برق برخوردارند، افزود: از مجموع ۹۷۳روستا، ۹۲۲ مورد به شبکه برق سراسری متصل است و تمام روستاهای زیر ۱۰خانوار از نعمت برق بهره مند هستند.
وی اظهار کرد: امسال با اجرای ۲۳ طرح توسعه و احداث شهری و روستایی افزون بر ۲۶ هزار متر شبکه فشار متوسط ، ۳۹ هزار متر شبکه فشار ضعیف با کابل خودنگهدار و ۸۳۹ دستگاه چراغ پربازده به تجهیزات شبکه استان افزوده خواهد شد.
صحتی خاطرنشان کرد: متوسط میزان خاموشی سال ۹۶ در استان زیر ۸۰ دقیقه بود، تلاش می شود این عدد به ۲۱ دقیقه برسد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یادآور شد: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب، ۷۳ پروژه برق شهری و روستایی شامل برق رسانی به مسکن مهر، توسعه و احداث شبکه شهری و روستایی، تعویض ۶۵۴ دستگاه کنتور سه فاز و چهار هزار و ۵۰ کنتور تک فاز و تامین روشنایی شهری و روستایی با صرف ۱۴۹میلیارد و ۶۷۹ میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسید. 
صحتی همچنین اضافه کرد: در حوزه روشنایی، ۲۲ پروژه با استفاده از ۲۵ هزار متر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف با ۲۴ میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت .
وی با بیان اینکه با نصب ۸۸ دستگاه پست هوایی به ظرفیت ۶هزار و ۴۳۰ کیلو ولت آمپر به تاسیسات موجود افزوده می شود. 
صحتی به بهره برداری از طرح های بهینه سازی شهری و روستایی اشاره کرد و افزود : ۴۱هزار و ۳۴۲متر شبکه فشار متوسط و ۷۳هزار و ۲۷۶ متر شبکه فشار ضعیف، بهینه سازی شده است.
وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۷هزار کنتور برق به مشترکان خانگی ، صنعتی ، تجاری و کشاورزی واگذار شد، افزود: تعداد مشترکان برق استان از ۶۴۰ هزار مشترک فراتر رفته است .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در مورد وضعیت برق کشاورزی تصریح کرد: در این بخش کمترین نرخ استفاده از برق در چاه های کشاورزی را داریم به گونه ای که ۲ هزار و ۱۶۲حلقه چاه کشاورزی یعنی ۹۶.۱ درصد چاه ها برقدار وجود دارد. 
وی، اظهار کرد که این شرکت بر اساس چشم‎ انداز تعریف شده تا سال ۱۴۰۴ باید شرکتی پیشتاز در رضایتمندی مشترکان در بین شرکت‎های توزیع نیروی برق کشور باشد، ادامه داد: این شرکت در این افق به ۲۰ دقیقه عدم استمرار انرژی در سال برای هر مشترک، عدم مراجعه حضوری مشترکان به منظور دریافت خدمات، ۲درصد بهبود سالانه رضایت مشترکان و پنج درصد تلفات انرژی دست خواهد یافت.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..