رئیس سازمان ثبت احوال:

خدمات در دولت الکترونیک، فقط از طریق کارت ملی هوشمند میسر است

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: در دولت الکترونیک، تمام خدمات، فقط از طریق کارت ملی هوشمند امکان پذیر است.

به گزارش یزدی نیوزحمید درخشان نیا در اردکان با بیان اینکه تمام کسانی که تا سال ۱۳۸۹ کارت ملی سابق خود را دریافت کردند فقط تا پایان سال ۹۶ مهلت دارند که کارت هوشمند ملی را ثبت نام و دریافت نمایند افزود : ثبت احوال آمادگی کامل دارد تا در راستای وظایف ذاتی خود نیاز دستگاه های اجرایی را نیز تامین کند .

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای ۶۰درصد مردم کارت هوشمند ملی صادر شده است و با بهره برداری از این کارت و نهایی شدن آن، مردم از خدمات این کارت می توانند استفاده کنند.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه ما ظرفیت صدور ۲.۵ میلیون کارت در ماه را داریم افزود: در طول سال اطلاعیه و فراخوان های متعددی از سوی سازمان ثبت احوال مبنی بر اعتبار کارت های ملی قدیمی تا پایان سال جاری و دعوت مردم جهت درخواست کارت هوشمند ملی صادر شده است ولی متاسفانه تعدادی از هموطنان این عمل را موکول به ماه های آخر سال کرده اند که موجب کندی سیستم شده است.
درخشان نیا در ادامه اظهار کرد: طبیعتا واجدین شرایط ما افراد بالای ۱۵ سال هستند که تعدادشان در سراسر کشور ۶۰ میلیون نفر بوده که تا الان بیش از ۳۵ میلیون کارت را صادر کرده ایم .
وی با بیان اینکه تعدادی از این افراد که از سال ۱۳۸۹ به بعد کارت ملی دریافت کرده بودند تا سال ۹۷ مهلت دارند که برای دریافت کارت هوشمند ثبت نام کنند افزود: از کسانی که سال۹۶ کارت هوشمندشان اعتبار خود را از دست می دهد و موفق نشده اند ثبت نام کنند درخواست می کنیم در ماههای اولیه سال ۹۷ ثبت نام داشته باشند .
این مسئول تصریح کرد: کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است برای اینکه هر جایی که بخواهند خدمتی ارائه شود لازم است که احراز هویت صورت بگیرد.
وی به برخی اهداف صدور کارت ملی هوشمند اشاره و خاطرنشان کرد: احراز هویت افراد به صورت الکترونیکی وامضای الکترونیکی ازجمله برخی اهداف صدور کارت ملی هوشمند است.
اردکان ۹۸ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..