بیش از ۹ هزار دانش آموزان یزدی به راهیان نور اعزام شدند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه ۱۰۵ هزار نفر از دانش آموزان یزدی در مسابقات قرآن و نهج البلاغه شرکت کردند گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ نفر از دانش آموزان یزدی به راهیان نور اعزام شدند.

به گزارش یزدی نیوزعلی سرداری در نشست خبری با گرامیداشت ۲۸ مربی آسمانی، ۱۲۴ معلم شهید و هزار دانش آموزان شهید اظهار داشت: این عزیزان گلگون کفن یادگاران ماندگار آموزش و پرورش هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد به مأموریت‌های این معاونت اشاره کرد و گفت: انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل جدید، رشد شخصیت فراگیران از هر حیث، توسعه و ترویج فرهنگ‌های دینی بخصوص نماز و قرآن، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در همه عرصه، رشد بینش‌های دینی از جمله فعالیت‌های این معاونت است.

وی یکی از مباحث بسیار مهم در مدارس آموزش و پرورش را در سایه توصیه‌های مقام معظم رهبری را تربیت تمام ساحتی با رویکرد کیفیت و عدالت و خارج کردن از حالت تک بعدی اشاره کرد و وظیفه تربیت را معطوف به همه معلمان دانست.

سرداری به برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در استان یزد که از تاریخ ۸ الی ۱۵ اسفندماه نام‌گذاری شده است اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن سپاس مربی در مدارس با ملاک مدرسه و دانش آموز محوری، برپایی نمایشگاه از دستاوردهای دانش آموزان در کانون‌های تربیتی در این هفته، برگزاری بازارچه کارآفرینی در یکی از مدارس استان یزد، برگزاری همایش بزرگ مشاورین و معاونین مربیان تربیتی مدارس استان همراه با دوره آموزشی یک روزه است در سالن تربیت معلم پاکنژاد از برنامه‌های این هفته تربیت اسلامی در استان یزد است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد کوهنوردی و پیاده‌روی در شهر یزد، ویژه برنامه‌های قرآنی در امامزاده سید جعفر یزد، اجرای برنامه‌هایی در سطح شهر در دو روز در میدان امیرچقماق از ساعت ۱۹ الی ۲۱، نمایش فعالیت‌های دانش آموزی در سطح شهر با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری یزد را از دیگر برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در استان یزد عنوان کرد.

وی به فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در طول سال اشاره و اضافه کرد: برنامه‌هایی برای توانمندسازی مربیان با حضور ۸۰۰ مربی در سطح استان، برگزاری دوره توانمندسازی برای ۲۰۰ نفر از مشاورین مدارس آموزش و پرورش استان یزد به صورت شبانه روزی، هدایت دانش آموزان در انتخاب شغل، همیار مشاوره در مدارس، برگزاری برنامه‌های مشاوره برای پیشگیری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و برگزاری آزمون و تعیین نقشه راه برای پیشگیری از آسیب‌های مختلف از جمله فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در طول سال است.

سرداری با بیان اینکه در حوزه قرآن و عترت فعالیت‌های بسیار خوبی در سطح مدارس آموزش و پرورش استان یزد انجام گرفته است افزود: بیش از ۱۰۵ هزار نفر از دانش آموزان استان یزد در ۱۴ رشته مسابقات قرآن و نهج البلاغه شرکت کردند که این تعداد شرکت کننده به این صورت که هر دانش آموز اجازه حضور در دو یا سه رشته را داشته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس، برگزاری برنامه‌ای مهدویت، مفروش کردن نمازخانه‌های مدارس استان یزد، بهسازی وضوخانه و تأمین آب گرم مدارس و سرویس‌های بهداشتی مدارس در سطح استان از دیگر فعالیت‌های این معاونت است.

وی در پایان به اعزام بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ نفر از دانش آموزان استان تا الآن به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود تا اردیبهشت ماه سال آینده این تعداد به ۱۱ هزار نفر برسد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..