مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تاکید کرد:

لزوم هم‌افزایی متولیان فرهنگی در امور دینی/تقویت گفتمان‌های دینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در شرایط حاضر تعامل و هم‌افزایی بین متولیان فرهنگی در همه امور دینی و فرهنگی امری لازم و ضروری است.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان یزد اظهار داشت: در شرایط حاضر تعامل و هم‌افزایی در همه امور دینی و فرهنگی امری لازم و ضروری است.

وی افزود: در فعالیت‌های فرهنگی نباید تنها به جلسات و امضاءتفاهمنامه ها اکتفا کرد بلکه باید در عمل موضوع را پیگیری کرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

حسینی کوهستانی با اشاره به اجرای طرح گفتمان دینی در مدارس و دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر گفت: در این حوزه فعالیت‌های خوبی صورت گرفته که نتیجه آن تجربیات ارزشمندی است که منجر به عقد تفاهم‌نامه با اداره کل آموزش‌وپرورش و به دنبال آن نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان شده است.

وی افزود: بر اساس بحث‌های صورت گرفته در گفتمان‌های دینی متونی استخراج و به مرکز ارسال‌ شده که نتیجه آن انتشار کتب و جزواتی شده که در اختیار اساتید گفتمان دینی در استان‌ها برای بهبود روند گفتمان دینی قرار گرفته است.

حسینی کوهستانی بر لزوم به‌روز بودن اساتید گفتمان دینی تأکید کرد و افزود: در این راستا دوره‌هایی ویژه اساتید گفتمان دینی با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و مذهبی بیان کرد: این استقبال نشان می‌دهد که مردم طالب هستند و این مهم رسالت دستگاه‌ها فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند که با توجه به نیازهای روز برنامه‌ریزی کنند.

دستگاه های فرهنگی باید یکدیگر را در انجام فعالیت های دینی و فرهنگی یاری کنند

حجت‌الاسلام محمدمهدی حر زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان یزد نیز در این نشست گفت: هر اقدامی برای دین و معنویت لازم است به‌خصوص در عصر حاضر که دین در مظلومیت قرار گرفته است و حق مسائل دینی ادا نمی‌شود.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی باید با تعامل در یک جبهه قرار گیرند و همدیگر را در انجام فعالیت‌های مختلف یاری کنند.

حر زاده بابیان اینکه متولی امرو روحانیون سازمان تبلیغات اسلام یاست افزود: حضور روحانیون در بخش‌های مختلف دانشگاه لازم و ضروری است.

وی با اشاره به آمادگی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان جهت همکاری با اداره کل تبلیغات اسلامی گفت: باید در حوزه‌های فعالیت‌های مشترک برنامه‌ریزی و همدیگر را یاری کنیم.

علی کارگر معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: جهت روان‌سازی در انجام فعالیت‌ها تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه‌های مختلف با دستگاه‌های مختلف منعقد شده است.

تاکید بر تقویت بنیه دینی و اعتقادی دانشجویان در مواجهه با شبهات و انحرافات فکری

وی با اشاره به طرح گفتمان دینی به‌عنوان یکی از طرح‌های موفق این سازمان در سال‌های اخیر افزود: برای جهت برگزاری بهتر این طرح تفاهم‌نامه‌ای در بخش دانش‌آموزی با اداره کل آموزش‌وپرورش استان منعقد و در بخش دانشجویی نیز با نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها در حال انعقاد است.

کارگر تصریح کرد: تقویت بنیه دینی و اعتقادی دانشجویان در مواجهه با شبهات و انحرافات فکری و عقیدتی مهم‌ترین هدف از برگزاری گفتمان دینی دانشجویی در دانشگاه‌ها می‌باشد.

وی گفت: کمک به رشد و ارتقای سطح دانش و بینش دانشجویان و پاسخگویی علمی و کارشناسی شده به سوالات و شبهات دانشجویان از دیگر اهداف برگزاری گفتمان دینی دانشجویی می‌باشد.

در اینن جلسه تفاهمنامه همکاری بین اداره کل تبلیغات اسلامی و دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان یزد با موضوع برگزاری گفتمان دینی در دانشگاه های استان به امضاء رسید.

 

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..