پرونده خواهر‌خواندگی شهرهای میبد و نایین روی میز مذاکره

فرمانداران و اعضای شورای شهرهای میبد در استان یزد و نایین در استان اصفهان در نشستی پیرامون خواهرخواندگی این دو شهر برای رشد و توسعه‌ بیشتر این شهرها بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش یزدی نیوز«حسین فلاح» فرماندار میبد در این نشست تعامل و تبادل نظرها را در راستای توسعه عمران و آبادانی بین دو شهر میبد و نایین مهم و قابل اهمیت دانست و گفت: بررسی دیدگاه‌ها، استفاده از نقطه‌نظرهای یکدیگر در توسعه آبادانی و پیشرفت عمران هر دو شهری حائزاهمیت است و قطعاً تجربیات هر یک می‌تواند بستر مناسبی برای ادامه توسعه شهر دیگر باشد.

وی به معرفی برخی آداب و رسوم خاص میبد پرداخت و گفت: شهرستان میبد با داشتن پراکندگی زیاد جمعیتی دارای روستاها و آبادی‌هایی با آداب و رسوم متفاوت است.

وی همچنین افزود: البته این روستاها نیز دارای مشکلاتی هستند که تعامل مسئولان دو شهرستان می‌تواند به رفع این موانع کمک کند.

فلاح یکی از ویژگی‌های هر شهرستانی را همکاری تمام دستگاه‌ها و مسئولان  آن شهر را عنوان و اعلام کرد: شهری موفق است که همه مسئولان و میران آن با یک نیت و در یک جهت گام بردارند .

فرماندار با اشاره به مثلث خیرین ، دولت و شهرداری، گفت: رئوس این مثلث می‌توانند در جهت توسعه و عمران شهر با کمک یکدیگر بستر مناسبی را ایجاد کنند.

وی در ادامه جهانی شدن شهریزد را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: قرار گرفتن شهرستان‌های ‌نایین و میبد در مسیر گردشگری یزد می‌تواند به عنوان یک برند برای دو شهر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

«محمود اسدزاده» شهردار میبد نیز هدف اصلی این نشست را توسعه فرهنگی بیان کرد و گفت: با ایجاد دبیرخانه فرهنگی و برنامه‌ریزی درست و دقیق، درگام اول نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه دو شهر با هم آشنا خواهند شد و سپس از ظرفیت‌های هم بهره خواهند گرفت.

وی پتانسیل‌های شهر میبد را یادآور شد و گفت : میبد در بخش کشاورزی از لحاظ تولیدات در جایگاه مناسبی قرار دارد به نحوی که در برخی تولیدات رتبه‌های اول تا سوم کشاورزی استان را در اختیار دارد.

اسدزاده در حوزه  گردشگری و میراث فرهنگی میبد نیز بیان کرد: میبد با وجود داشتن ۷۰۰ هکتار بافت تاریخی  و ارزشمند، دارای پتانسیل خوبی برای ایجاد رونق و اشتغال است.

وی به دو شهرک اقتصادی و صنعتی میبد نیز اشاره کرد و افزود: وجود این دو شهرک، یک منبع درآمدزای مهم است که می‌توان در جهت توسعه و عمران شهری از آن بهره گرفت .

اسدزاده ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری با استفاده از تجربیات شهرداری و شورای شهر نایین در چارچوب ضوابط و قوانین را برای توسعه و عمران شهر میبد و بالعکس را از دیگر زمینه‌های مهم همکاری و تعامل بین دو شهر عنوان کرد.

شهردار در پایان نیز نیروی کار ماهر و آموزش‌دیده، وجودخیرین، جاذبه‌های گردشگری، بافت شهری و معماری دو شهر را برای برقراری این تعامل مهم و حائز اهمیت خواند.

گفتنی است، درحاشیه این نشست مسئولین و اعضای شورای شهر نایین از بافت تاریخی و شهری میبد نیز دیدن کردند .

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..