هفته دانشگاه سبز در دانشگاه یزد برگزار می‏‏‌شود

مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه یزد از برگزاری هفته دانشگاه سبز با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی از 14 تا 22 اسفندماه جاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «ابوالفضل مرشدی»  در این باره تصریح کرد: با ابلاغ وزارت علوم، دانشگاه‌ها پایلوت طرح مدیریت سبز در کشور تعیین شده‌اند تا دستاورد‌های فنی و علمی در حوزه‌ مدیریت سبز پس از اجرا در دانشگاه‌ها بتواند در شهرهای کشور اجرا شود .

دبیر برگزاری هفته دانشگاه سبز با اشاره به رقابتی که در این حوزه در بین دانشگاه‌ها شکل گرفته است، از ورود جدی دانشگاه یزد به این مقوله خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سال جاری ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده است و در این راستا از همه تشکل‌ها و واحدهای دانشجویی خواسته که بخشی از فعالیت‌های خود را حول این محور تعریف کنند .

وی با اشاره به برگزاری هفته نمادین دانشگاه سبز در دانشگاه یزد از ۱۴ تا ۲۲ اسفندماه، در این رابطه خاطرنشان کرد: محتوی این برنامه در واقع مدیریت مصرف انرژی اعم از آب، برق و گاز، برنامه‌هایی در رابطه با تفکیک زباله و توسعه فضای سبز است که در قالب برنامه‌هایی نمادین انجام می‌شود.

مرشدی در مورد برنامه‌هایی این هفته در دانشگاه نیز اظهار کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی، سخنرانی‌ فعالان محیط زیست، برگزاری روز بدون خودرو در دانشگاه، مسابقه ایده شو، مسابقه عکاسی، نصب بنر و توزیع بروشور، برپایی ایستگاه‌های نقاشی، طبیعت‌گردی و پیاده ‎‎ روی از جمله برنامه‌های دانشگاه در این هفته خواهد بود.

وی راجع به مخاطبان این برنامه‌ها عنوان کرد: با توجه به برگزاری این برنامه‌ها در داخل دانشگاه، عمده مخاطبان دانشجویان و اساتید و کارکنان هستند ولی با توجه به همکاری تشکل‏‏های زیست محیطی و دستگاه‏های مرتبط با حوزه‏ های برق، آب و منابع طبیعی سایر اقشار مانند دانشآاموزان نیز می‌توانند در این برنامه مشارکت کنند.

دبیر برگزاری هفته دانشگاه سبز با بیان این که مهمترین هدف از برگزاری برنامه‌های دانشگاه در این هفته، ایجاد حساسیت و آگاه‌سازی جامعه به ویژه قشر دانشجو، اساتید و کارکنان دانشگاه نسبت به موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی است، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این هفته شروعی باشد که فرهنگ مصرف بهینه به خانواده‌های این اقشار نیز بسط داده شود.

مرشدی در پایان نیز متذکر شد: دانشگاه یزد نه تنها در حوزه فرهنگ‌سازی مدیریت سبز اهتمام دارد بلکه حتی در اجرای طرح‌های عمرانی جدید نیز شیوه‌های مدیریت سبز و استانداردهای زیست محیطی را لحاظ خواهد کرد و امیدواریم شاهد استمرار این برنامه‌ها باشیم.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..