جزییات تغییرات در مدیریت بنیاد صدوق چیست؟

بیت شهید صدوقی در بنیادصدوق مسئولیت اجرایی ندارند/در بنیاد عنوانی به نام مدیرعامل وجود ندارد!

طبق اطلاعات فوق بیت شهید صدوقی دیگر مسئولیتی در املاک و دارایی های بنیاد ندارند و تغییرات صورت گرفته فعلی گویا بدون اطلاع قبلی بیت شهید صدوقی صورت گرفته است.

به گزارش یزدی نیوزاز روز گذشته برخی کانال ها از تغییرات در بنیاد صدوق وابسته به بیت شهید صدوقی خبر داده اند. دراین خصوص پیگیری و مطالب زیر استخراج شد:

 بنیاد صدوق یک نهاد عام المنفعه بوده که شهید آیت الله صدوقی  قبل از انقلاب راه اندازی کرده است.

هدف این بنیاد ایجاد یک منبع مالی ثابت برای نشر تبلیغات اسلامی، نشر معارف دینی، مسائل فرهنگی، کمک به طلاب، کمک به نیازمندان جامعه و … در دوره پهلوی بوده است.

 

ابتدا با منابع در اختیار همچون زمان و سهام اندک برخی شرکت ها، فعالیت های اقتصادی آغاز و توسعه پیدا کرده است.

 گفته می شود اکثر شرکت ها و املاک بنیاد صدوق برای قبل از پیروزی انقلاب است.

 

بعد از شهادت آیت الله صدوقی، مرحوم محمدعلی صدوقی در نامه ای اختیار بنیاد را به امام خمینی می دهد که وی در پایین آن نامه می نویسند: خودتان ادامه دهید

 چند روز بعد از فوت مرحوم محمدعلی صدوقی، امام جمعه فقید یزد در سال ۹۰ فرزند ایشان، حجت الاسلام والمسلمین محمد صدوقی در جلسه ای  اختیار بنیاد را مقام معظم رهبری می دهند ولی ایشان نیز همچون امام خمینی، مجداد بیت شهید صدوقی را مسئول آن تعیین می کنند.

 

 در سال ۹۲ اساسنامه بنیاد تغییر و سه عضو هیئت امنا تعیین می شوند که آقایان ناصری، صدوقی و فلاح زاده انتخاب ولی فعالیت چندانی نداشته اند.

اواسط بهمن ماه سال جاری، جلسه ای در دفتر امام جمعه یزد با حضور نمایندگان بیت رهبری برگزار می شود و احکام اعضای جدید هیئت امنا اعلام می گردد.

 

 بر اساس این احکام آقایان ناصری(امام جمعه یزد)، صدوقی( یادگار بیت شهید صدوقی)، فلاح زاده( استاندار اسبق یزد) علی محمد بد( از فعالین اقتصادی) ناظمی اردکانی( استاندار اسبق قم) و محمدرضا بابایی(معاون اسبق استاندار یزد) به عنوان اعضای هیئت امنای جدید بنیاد صدوق معرفی می شوند.

 

 با رای گیری افراد آیت الله ناصری به عنوان رئیس هیئت امنا انتخاب می شود و بنا به صلاحدید برخی افراد حاضر در جلسه آقای فلاح زاده استاندار اسبق یزد به عنوان مدیراجرایی بنیاد منصوب می شود( که بعد از جلسه حکم مدیری وی توسط محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبری صادر می شود)

 

 گویا به دلیل  عدم حضور فلاح زاده در ایران ( درزمان فعلی به دلیل مسئولیت درسپاه در سوریه ) او حکم قائم مقامی خود را  به بابایی داده است. در بنیاد صدوق پستی با عنوان مدیرعامل وجود ندارد.

 

 طبق احکام صادر شده هیئت امنا موظف است کلیه فعالیت های مالی بنیاد را مهیا و در اختیار "یک نهاد تحویل گیرنده" (احتمالا ستاد اجرایی امام) قرار دهد.

 

 طبق اطلاعات فوق بیت شهید صدوقی دیگر مسئولیتی در املاک و دارایی های بنیاد ندارند و صرفا حجت الاسلام والمسلمین محمد صدوقی عضوی از هیئت امنای بنیاد محسوب می شود که مسئولیت اجرایی ندارد.

 تغییرات صورت گرفته فعلی گویا بدون اطلاع قبلی بیت شهید صدقی صورت گرفته است.

جزییات بیشتری از جلسه مذکور در دفتر آیت الله ناصری امام جمعه منتشر نشده است. 

 

منبع:تابناک یزد

بخش نظردهی بسته شده است..