سومین جشنواره ادبی هنری رویش یزد فردا آغاز به کار می‌کند‌

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد از آغاز به کار سومین جشنواره ادبی هنری رویش یزد و چهارمین کنگره شهدای دانش‌آموز استان از فردا ۴ اسفند در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسیدحسین راسخی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ادبی هنری رویش استان یزد و چهارمین کنگره شهدای دانشجو اظهار داشت: چهارمین کنگره شهدای دانشجوی استان یزد با یاد شهید دانشجوی مدافع حرم شهید "مصطفی صدرزاده" برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کنگره به همراه سومین جشنواره ادبی هنری رویش از فردا چهارم اسفند ماه در استان یزد آغاز به کار می‌کند و تا هفتم اسفند ادامه دارد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد تصریح کرد: با توجه به لزوم انجام فعالیت‌های منسجم و برنامه‌ریزی شده برای برگزاری هرچه بهتر این دو رویداد بسیار مهم استان، دبیرخانه جشنواره و کنگره از تیرماه امسال در دانشگاه فرهنگیان استان یزد آغاز به کار کرد.

راسخی خاطرنشان کرد: با انتشار فراخوان دریافت آثار در این دو رویداد، علاقه‌مندان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و این روند تا ۲۵ دی امسال ادامه داشت.

دبیر چهارمین کنگره شهدای دانشجو و سومین جشنواره ادبی هنری رویش استان یزد تصریح کرد: از مهمترین ویژگی‌های این جشنواره، تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره است که از تعداد آثار در بخش کشوری هم بیشتر است.

وی ادامه داد: در مجموع امسال ۷۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی اقدام به ارسال دو هزار و ۵۰ اثر در زمینه‌های مختلف مرتبط با محورهای همایش ارسال کردند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد افزود: این دوره از جشنواره در محورهایی از جمله هنرهای تجسمی، هنرهای ادبی، هنرهای آوائی، هنرهای نمایشی، فیلم و طراحی دوخت لباس‌های ایرانی و اسلامی اقدام به دریافت آثار از دانشجویان کرد.

راسخی با اشاره به اینکه برای سومین جشنواره ادبی هنری رویش استان یزد ۶۰ موضوع از جمله دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی، آرمان خواهی و سبک زندگی ایرانی اسلامی در نظر گرفته شده بود افزود: در مجموع دانشجویان در ۲۰ رشته از جمله عکاسی، فیلم کوتاه و مستند و داستانی، نقاشی، طراحی پوستر، فیلم‌نامه‌نویسی، داستان نویسی، طنز یک طرفه و تئاتر خیابانی و نماهنگ اقدام به مشارکت در این جشنواره کردند.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..