استاندار یزد:

توافق دولت و نظام غلبه بر بیکاری است/ لزوم توجه جدی به یتیمان درآستانه سال نو

استاندار یزد بابیان این‌که اصلی‌ترین مسئله کشور ایجاد اشتغال و رفع بیکاری توافق شده است، گفت: برای اجرای طرح اشتغال روستایی مبلغ 1.5 میلیون دلار اعتبار تعیین و مصوب شده که لازم است دستگاه‌های اجرایی استان با جدیت پیگیر جذب این اعتبارات باشند .

به گزارش یزدی نیوز«محمود زمانی قمی» در شورای اداری استان یزد مبارزه با قاچاقچیان را ضروری دانست و اظهار کرد: برای شکل‌گیری انقلاب در مبارزه جدی بودیم و جوانان زیادی تقدیم انقلاب شده و هنوز هم از این مبارزات دست برنمی‌داریم و قطعاً انتقام خون شهدا را با مبارزات بیشتر از جریانات فاسد خواهیم گرفت .

وی بابیان این‌که برای کاهش آسیب اعتیاد در سطح کشور برنامه‌های جدی وجود دارد، افزود: قطعاً برنامه‌ها در این زمینه دنبال خواهد شد و عناصر فاسد باید بدانند که اینجا برای آن‌ها ناامن است و چشمان بیدار از این محدوده مراقبت می‌کند .

استاندار یزد در ادامه با اشاره به این‌که در استان وظیفه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و پیگیری را بر عهده‌داریم و باید در راستای حل مشکلات استان اقدام کنیم، گفت: اجلاس استانداران با وزرای و رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت تشکیل شد و مسائل کشور مورد رصد و بررسی قرار گرفت .

توافق بر ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در کشور

وی بابیان این‌که اصلی‌ترین مسئله کشور ایجاد اشتغال و رفع بیکاری توافق شده است، تصریح کرد: برای اجرای طرح اشتغال روستایی مبلغ ۱.۵ میلیون دلار اعتبار تعیین و مصوب شده که لازم است دستگاه‌های اجرایی استان با جدیت پیگیر جذب این اعتبارات باشند .

زمانی قمی با تأکید بر این‌که استان‌ها برای اجرای این طرح تنها پنج ماه فرصت دارند، عنوان کرد: همه دستگاه‌های استان باید درزمینهٔ ایجاد اشتغال با تمام توان و ظرفیت برای اجرای طرح و ایجاد اشتغال تلاش کنند و برنامه اجرایی بدهند و متفاوت از مسیری که درگذشته وجود داشته پیش بروند .

تعیین تکلیف مدیرانی که توان تصمیم‌گیری ندارند

وی بابیان این‌که در این زمینه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری باید برنامه همه دستگاه‌ها و فرمانداران را موردبررسی قرار داده و نتیجه را اعلام کند،گفت: مدیری که تصمیم‌گیری در اختیارش نباشد و بر اساس نظر کارشناس خود نتواند تصمیم قاطع بگیرد باید تکلیف خود را با دولت مشخص کند چراکه فرصت بسیار اندک و زمان برای جابجایی نیز کم است اما اگر لازم باشد اقدام خواهد شد .

استاندار یزد با تأکید بر این‌که مسئولان اجرایی باید از تمام ظرفیت‌های استان برای ایجاد اشتغال پایدار و موردنیاز و حل معضل بیکاری بیش از گذشته وظایف خود را انجام دهند، عنوان کرد: غلبه بر مسئله بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار از نیازهای امروز جامعه و مطالبات مردمی است که باید در استان پیگیری شود .

مدیران کم‌تر به استراحت، تفریح و مرخصی بروند

وی بابیان این‌که مقام معظم رهبری هم تأکید بسیاری بر رفع مشکل بیکاری دارند؛ تصریح کرد: تأکیددارم مدیران کمتر به استراحت و مرخصی و تفریح بپردازند و بیشتر برای خدمت به مردم تلاش کنند .

زمانی قمی با اشاره به رویدادهای سال ۵۷ و تلاش برای نشان دادن ناکارآمدی نظام و تداوم رفتارهای دشمنان در این روز ادامه داد: مدیران باید برای نشان دادن توانایی‌ها و کارآمدی نظام اسلامی نسبت به حل مسائل اقدام کنند .

استاندار یزد با تأکید بر اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام به‌ویژه طرح‌های با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اظهار کرد: اگر از کم‌کاری من و امثال من ذره‌ای احساس ضعف در دین صورت بگیرد قطعاً باید پاسخگو باشیم و بالاخره باید به وجدان خودمان نیز پاسخ بدهیم .

اختیارات استانداران بیش از گذشته است

وی بابیان این‌که استانداران اختیارات زیادی رادارند و امروز اختیارات بیشتری از سوی دولت گرفته‌اند، افزود: قطعاً این اختیارات را برای سربلندی نظام و موفقیت مدیران و حل مشکلات استان و خدمت به مردم به کارخواهم بست .

زمانی قمی بابیان این‌که در حوزه گردشگری نیز مسائلی مطرح شد و طرح‌هایی را دنبال می‌کنم؛ گفت: باید در شرایط کشور تصمیم جدی گرفته شود و اشتغال‌زایی را ایجاد کنیم، بنابراین مدیران استانی توجه داشته باشند که با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای حل اختلافات و مشکلات اقدام کنند و هرجایی لازم است چانه‌زنی شود و پیگیری کنند تا به نتیجه برسند نه اینکه فقط پشت میز بنشینند .

وی خاطرنشان کرد: تمامی طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه صنعت و اقتصاد و گردشگری باید با اعلام موانع پیش روی با همکاری و تعامل با نخبگان و تصمیم‌گیری مدیران در راستای اشتغال‌زایی فعال شوند و رضایت مردم را رقم بزنیم .

لزوم نوسازی ناوگان حمل‌ونقل

استاندار یزد با تأکید بر اینکه در شرایط خاصی قرار داریم و باید با گفتگو نسبت به تصمیم‌گیری اقدام کنیم؛ گفت: با نوسازی ناوگان حمل‌ونقل نیز برای محیط‌زیست و کاهش مصرف سوخت اقدام کنیم و اشتغالی را ایجاد کنیم که اتفاقات مثبت دیگری را نیز به دنبال دارد؛ بنابراین لازم است دستگاه‌های مربوطه در این زمینه نیز توجه داشته باشند و مأموریت به ثمر نشستن این مهم نیز با مسئولیت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خواهد بود تا با هماهنگی سایر دستگاه کار را به جلو ببرند .

وی با اشاره به دستورات صریح رئیس‌جمهور در چندین مورد متعدد در خصوص اشتغال‌زایی گفت: اثبات کارآمدی جمهوری اسلامی برای ما بسیار مهم است و باید از این انقلاب دفاع کنیم و سالروزهای متعددی را تا سالیان متوالی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کنیم .

زمانی قمی همچنین از تشکیل ستاد بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از فروردین‌ماه خبر داد و گفت: این ستاد باید جلسات ماهانه تشکیل دهد و من نیز موردبررسی قرار می‌دهم تا ضمن رعایت اقتضائات ۴۰ سالگی نظام، جشن پیروزی و استقلال را باشکوه برگزار کنیم و شهدایی که خون خود را تقدیم این انقلاب کردند از تصمیمات نظام جمهوری اسلامی خشنود شوند .

وی همچنین خواستار بازرسی از دستگاه‌های اجرایی از سوی معاونت‌های مربوطه شد و عنوان کرد: طبیعتاً باید وظایف به‌درستی انجام شود، لذا فرم‌هایی پیش‌بینی‌شده که اطلاعات لازم را کسب کنند و ارزیابی لازم انجام شود و مدیران کل نیز باید پاسخگو باشند و به‌تمامی شهرستان‌های استان حتی در دورترین نقطه نیز از سوی دستگاه خود توجه داشته باشند .

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه جدی به ایتام استان و رسیدگی به آن‌ها از سوی همه دستگاه‌ها شد و گفت: دستگاه‌ها از اکنون آمادگی داشته باشند تا اقداماتی که لازم است در این زمینه انجام دهند و گزارش کار را نیز ارائه کنند .

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..