پیش بینی ساخت سایبان برای ماموران پلیس راه یزد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، با بیان اینکه ایجاد استراحتگاه و ساخت ساختمان های ایمن برای نیروهای پلیس راه امری موثر در افزایش ایمنی جاده هاست، از ساخت سایبان برای پلیس راه در جاده های استان در ماه های آتی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن صادقیان  ، ساخت مکان های مناسب در راه های استان را از جمله اقدام خوب دولت تدبیر و امید و سازمان حمل و نقل جاده ای دانست که در کنار ساخت پارکینگ و استراحتگاه ها ایجاد خواهد شد.

هم اکنون ماموران پلیس راه استان در فصل زمستان و تابستان در فضای باز بر تردد خودروها نظارت دارند.
وی بدون اشاره به تعداد سایبان های پیش بینی شده، وجود استراحتگاه و ساختمان های ایمن برای پلیس راه و همکاران آنها را امری ضروری در افزایش ایمنی جاده ها عنوان کرد و گفت: کارکنان پلیس راه باید با داشتن مکان های رفاهی مناسب به امور رانندگان و استفاده کنندگان از جاده ها رسیدگی کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ادامه داد: در کنار ۲ مقوله مهم راهداری و حمل و نقل جاده ای که متولی آن اداره های کل هستند، مجموعه بسیار خوب پلیس راه در استان وجود دارد‌ که حضور آنها در جاده با افزایش ایمنی همراه است.
صادقیان با اشاره به بهره برداری از ساختمان پاسگاه پلیس راه یزد – کرمان‌ هم گفت: این مجموعه در جاده بندرعباس به تهران به صورت ساختمان پیش ساخته بتونی به بهره برداری رسید.
وی اظهار کرد: از جمله ویژگی های این ساختمان ،استفاده از مصالح پیش ساخته بتونی، سرعت در اجرا، افزایش ایمنی در مواقع بحران و زلزله، بسیار بالاست.
همچنین سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در باره بهره برداری از پلیس راه یزد- کرمان‌ گفت: این مجموعه یکی از ۲۵ پاسگاه بتونی پیش ساخته است که ۱۲۷میلیارد ریال هزینه داشت.
سعید برازنده مقدم ،افزود: ساختمان پلیس راه یزد – کرمان ۵۷۴ متر زیربنا دارد یکی از ۲۵ پاسگاه بتونی پیش ساخته است که هم زمان در کشور بهره داری شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در یزد قرارگاه پلیس راه مناسبی وجود ندارد، پیگیر هستیم‌، سال آینده قرارگاهی برای پلیس راه یزد به شکل پیش ساخته احداث شود.
استان یزد ۶۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۰ کیلومتر راه فرعی، ۲۲۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که هزار و ۲۶۷ کیلومتر آن جزو راه‌های شریانی و ملی است.
یزد در بحث طول راه های شریانی رتبه ۱۰ کشوری، بزرگراه هشتم، راه اصلی ۱۴ ،‌ راه فرعی ۱۵ و طول راه روستایی رتبه ۲۲کشوری را داراست.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..