پیکر ۲ شهید گمنام در هرات شهرستان خاتم تشییع شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور حجت الاسلام محمدعلی جعفری امام جمعه هرات، فرجام فاضلی فرماندار خاتم، جمعی از مسئولان محلی و با حضور گسترده مردم، پیکر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز(سه شنبه) در شهر هرات مرکز خاتم تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش یزدی نیوزامام جمعه هرات در حاشیه آیین تشییع پیکر این ۲شهید گمنام افزود: شهدا همیشه زنده هستند، ما نباید آنها را فراموش کنیم، بخصوص ادامه دهنده راه آنها باشیم و بتوانیم سربازان خوبی برای امام زمان(عج) باشیم و همچنین سربازان خوبی را در این مسیر تربیت کنیم.

حجت الاسلام محمد علی جعفری افزود: این یادگاران دوران دفاع مقدس که همچون پرچم های برافراشته سربلندی که در هر شهری که به احتزاز در می آیند، مایه برکت هستند ما باید آنها را پاس بداریم.
وی همچنین به مقام و ارزش والای شهدا اشاره کرد و یادآور شد: شهدا از برکت های انقلاب اسلامی هستند و ما باید با پیروی از آنها ادامه دهنده راه شهدا و پاسدار انقلاب باشیم.
نماز میت پس از تشییع با شکوه پیکر این ۲شهید عالی مقام، با حضور امام جمعه هرات برگزار شد و پیکرهای شهدا در حسینیه صاحب الزمان (عج) شهر هرات به خاک سپرده شدند.
شهرستان خاتم ۱۱۴ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
همچنین پیکر ۶ شهید گمنام دفاع مقدس عصر پنجشنبه هفته قبل با حضور مسئولان محلی و قشرهای مختلف مردم در شهر یزد تشییع شد، و برای خاکسپاری به شهرستان های مختلف انتقال یافت.
به گفته احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد، پیکرهای این شهدا از مناطق عملیاتی رمضان در شرق بصره، والفجر ۸ در فاو، کربلای ۴ در ام‌الرصاص و تک دشمن در زبیدات در سال ۱۳۶۷ شناسایی شد. 
با خاکسپاری پیکرهای این شهدا ، تعداد شهدای گمنام مدفون در استان به ۱۵۵ نفر ‌رسید. 
در استان یزد هنوز ۱۳۰ شهید مفقود الاثر وجود دارد که خانواده‌های آنها چشم انتظار پیکرهای عزیزان خود هستند. 
استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..