معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

کتابخانه‌ها مأمن فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای شهر هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تأکید بر لزوم توجه به معضلات فرهنگی مناطق حاشیه‌ای شهر، گفت: کتابخانه‌ها مأمن فرهنگی در مناطق ویژه و حاشیه‌ای شهر هستند و می‌توانند بستر لازم را برای توسعه فرهنگی این مناطق فراهم کنند.

به گزارش یزدی نیوز آیین بازگشایی کتابخانه عمومی علامه جعفری یزد و نشست «کارگروه ارتقای اجتماعی فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان» با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد، مدیرکل کتابخانه های استان و جمعی از مسئولین استان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این نشست با تأکید بر لزوم توجه به معضلات فرهنگی مناطق حاشیه‌ای شهر، گفت: کتابخانه‌ها مأمن فرهنگی در مناطق ویژه و حاشیه‌ای شهر هستند و می‌توانند بستر لازم را برای توسعه فرهنگی این مناطق فراهم کنند.
«محمدعلی طالبی» با بیان اینکه در مناطق حاشیه‌ای شهر، مباحث فرهنگی جزو مسائل زیرساختی محسوب می‌شود، بیان داشت: بسیاری از مشکلات دیگری که در مناطق حاشیه شهر رخ می‌دهد، ریشه فرهنگی دارد و با حل معضلات فرهنگی این مناطق، سایر مشکلات نیز به خودی خود حل می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید توجه‌شان را به تغییر شرایط مناطق حاشیه‌ای و به خصوص تغییرات مثبت فرهنگی معطوف کنند، تصریح کرد: در این خصوص کتابخانه‌ها نقش اساسی و مهمی دارند و می‌توانند مأمنی برای مردم، کودکان و جوانان این مناطق باشند و بستر لازم را برای توسعه فرهنگی مناطق حاشیه‌ای فراهم کنند.
طالبی افزود: منطقه حسن‌آباد یکی از مناطقی است که به لحاظ ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی موردغفلت قرار گرفته و شرایط در این نقطه از شهر یزد به گونه‌ای است که اقدامات ریشه‌دار فرهنگی نظیر کتابخانه‌سازی و جذب مردم به کتاب و مطالعه جزو واجبات است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه در مناطقی همچون حسن‌آباد باید بحث حضور و سکونت اتباع بیگانه را جدی گرفت، گفت: یکی از راه‌های ساماندهی فرهنگی اتباع بیگانه این مناطق، ترغیب آنان به حضور در کتابخانه و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها است که این امر باعث رشد فرهنگی و ارتقای اجتماعی آنان می‌شود.

 

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..