مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

تاکیدمان بر اشتغالزایی پایدار است و نه موقت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان این که در حوزه اشتغال، داشتن مهارت از ضروریات است گفت: تاکیدمان بر این است تا اشتغالزایی به صورت پایدار انجام شود .

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین ریاحی» در چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان، اظهار کرد: مباحث اقتصادی عامل بسیاری از بحران‌های اجتماعی هستند که این مسئله، توجه به فراهم کردن زیرساخت و اشتغال را دوچندان می‌کند .

وی افزود: از آنجایی که به زیرساخت آنچنان که باید توجه نمی‌شود، اشتغال هم دچار مشکل شده است .

ریاحی با اشاره به نظر دولت مبنی بر فعالیت‌هایی که منجر به اشتغال می‌شود، بیان کرد: بر همین اساس اشتغالی که ایجاد می‌شود مبتنی بر پایداری و داشتن مهارت است .

وی با تاکید بر طرح‌های در حال اجرای اشتغال، اظهار کرد: این طرح‌ها به نوعی تمامی اقشار جامعه را در برمی‌گیرد، این در حالی است که داشتن مهارت نقطه مشترک این طرح‌ها است .

این مقام مسئول با اشاره به طرح تکاپو، گفت: به منظور اجرای این طرح اشتغالزا، دستگاه‌های اجرایی محورهای توسعه و زیرساخت‌ها را شناسایی کرده و بر مبنای آن به منظور ارتقای شرکت‌ها اقدام می‌کنند .

وی با اشاره به این که طرح کارورزی، دیگر طرح اشتغالزای در حال اجراست، تصریح کرد: با اجرای این طرح نه تنها فرصت برای مهارت آموزی و قرارگیری در محیط کار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم می‌شود بلکه کارفرمایان نیز می‌توانند با بررسی این کارورزان آموزش دیده و شناسایی با توانایی آنان، نیروی مورد نیاز خود را جذب کنند .

ریاحی افزود: طرح اشتغال فراگیر، دیگر طرحی است که با نگاه خلاقانه و کارآفرینانه این امکان را فراهم می‌کند تا برای تعدادی دیگر شغل پایدار ایجاد کند .

وی ادامه داد: طرح اشتغال روستایی-عشایری نیز طرح دیگری است که منجر به ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از ظرفیت و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ابراز امیدواری کرد: در زمینه اشتغال زیرساختی فراهم شود تا شرایط تسهیل‌گری داشته باشیم و آیندگان بتوانند بهره‌وری لازم را داشته باشند .

 
منبع:ایسنایزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..