برگزاری دومین محفل «سوگواره مادرانه» در حوزه هنری یزد

به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، دومین محفل «سوگواره مادرانه» با حضور معاون اداری مالی حوزه هنری کشور ، مدیر کل حقوقی حوزه هنری، هنرمندان و اقشار مختلف مردم دارالعباده در حوزه هنری یزد برگزار ‌شد .

به گزارش یزدی نیوزهمزمان با ایام شهادت جانسوز ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س)، دومین محفل «سوگواره مادرانه» با هدف ترویج و گسترش فرهنگ فاطمی و ارج نهادن به مقام والای اولین مدافع حریم امامت و ولایت و الگوی برتر زنان عالم حضرت صدیقه کبری (س) با حضور علیرضا معینی‌بخش معاون اداری مالی حوزه هنری کشور، محمد ملک‌ثابت مدیر کل دفتر حقوقی حوزه هنری، استاد نصرالله قادری، مسئولان، هنرمندان و اقشار مختلف مردم، شامگاه پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ بهمن‌ماه در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد برگزار شد .

در شب اول این محفل حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدجواد صداقت‌کشفی ‌ـ‌قائم مقام صدا و سیمای مرکز یزد‌ و از روحانیون هنرمندـ به جایگاه خاص و برجسته حضرت فاطمه زهرا (س) نزد خداوند متعال، پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) اشاره کرد و بر اساس آیات قرآن و احادیث به تبیین مقام، منزلت، ابعاد شخصیتی، ولایتمداری، سیره و سبک زندگی آن بانوی بزرگوار اسلام پرداخت.

در شب دوم این مجلس نیز حجت‌الاسلام والمسلمین زکریا اخلاقی ‌ـ‌شاعر برجسته کشور و مدرس حوزه علمیه‌ـ در خصوص تعبیرات شاعرانه که در روایات در مورد حضرت زهرا (س) مطرح شده، نکاتی را بیان کرد و گفت: این تعابیر زیبا به صورت غیرمستقیم می‌تواند دستمایه خوبی برای شاعران و هنرمندان در خلق اثر باشد .

وی در ادامه طبق احادیث و روایات به تبیین مقام، سیره و ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) پرداخت و بر بهره‌گیری هرچه بیشتر از سیره فاطمی در زندگی فردی، اجتماعی و … تأکید کرد .

استاد نصرالله قادری ـ‌نویسنده، کارگردان، پژوهشگر و مدرس دانشگاه‌ـ نیز در این دو شب، بر اساس یک رمان و نمایشنامه‌ای با موضوع حضرت فاطمه (س) به روایت هنری سیره و سبک زندگی آن بانوی یگانه پرداخت .

همچنین در این مراسم جواد باقری به ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی پرداخت .

قرائت قرآن توسط محمدحسین رفیعی‌نژاد و محمدعارف میرجلیلی قاریان نوجوان استان و شعرخوانی شاعران اهلبیت(ع) همچون حاج محمود ملک‌ثابت، محمود صادق‌منش و سیدمحمدصادق آتشی از دیگر برنامه‌های این محفل پرفیض و معنوی بود .

 
منبع:ایسنایزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..