معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس:

دولت خریدار ۶۳ درصد محصولات دانش‌بنیان در کشور است

معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس با اشاره به فعالیت 40 کارگزاری ایجادشبکه فن بازار در کشور،‌گفت: دولت خریدار 63 درصد محصولات دانش‌بنیان در کشور است.

به گزارش یزدی نیوز«حسین صابری» در هفتمین رویداد ملی استارتاپ دمو شهر هوشمند با بیان این‌که اکو سیستم تولید فناوری شامل دانشگاه، مرکز کارآفرینی، مرکز شتاب دهند، مرکز رشد و پارک فناوری، اظهار کرد: فن بازار برای تمرکز تحریک به تقاضا از سال ۱۳۸۳ در ایران فعال شده است.

وی پر کردن شکاف تکنولوژی فناوری بین کشورها را از دیگر وظایف فن بازار دانست و افزود:‌ مأمورت فن بازارها به دو بخش توسعه شبکه و زیرساختها و عملیات تجاری و فناوری تقسیم می‌شوند.

معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس گفت: توانمندسازی به وسیله حاکمیت را رسالت بخش اول و بررسی خروجی‌ها در بخش دوم، از دیگر وظایف تعیین شده برای فن بازارها در ایران است.

صابری انتقال فناوری و جذب سرمایه‌گذاری برای تحقق اهداف فناوری‌های ایجاد شده را رویکرد جدی فن بازارها عنوان کرد و ادامه داد: محصولات فناورانه، خدمات تخصصی کسب و کار و طرح‌های فناورانه از جمله خدمات قابل ارائه در فن بازار است.

این مقام مسئول با بیان این‌که دولت خریدار ۶۳ درصد محصولات دانش‌بنیان در کشور است، تصریح کرد: فن بازار تخصصی و فن بازار منطقه‌ای از جمله عناصر اصلی فن بازار ایران هستند.

وی در پایان با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰ کارگزار ایجاد شبکه فن بازار در کشور،‌ خاطرنشان کرد: از کل کارگزارهای فعال در کشور،‌14 کارگزار برای بازاریابی،‌ چهار کارگزار برای جذب سرمایه و ۲۰ کارگزار وظیفه تبادل فناوری و رفع نیاز شرکت‌های دانش بنیان را به عهده دارد.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..