فرماندار :امکانات رفاهی برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در مهریز فراهم شود

فرماندار مهریز گفت: امکانات رفاهی و فرهنگی علاوه بر طول سال باید در ایام نوروز سال 1397، توسط مسوولان با همکاری مردم و تشکل های مردم نهاد برای مسافران در حوزه شهری و مناطق روستایی شهرستان فراهم شود.

به گزارش یزدی نیوزسید محمد رستگاری  در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان افزود: برنامه ریزی ، هماهنگی و جلب مشارکت مردم و تشکل ها در کنار فعالیت مسوولان باید محور فعالیت ستاد خدمات سفر شهرستان قرار گیرد.

وی ادامه داد: مهریز به خاطر شرایط خوب آب و هوایی و داشتن آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی متعدد در طول سال و ایام نوروز میزبان خیل عظیم مسافران از اقصی نقاط کشور است که باید برای رفاه حال آنها دستگاه های مختلف وظایف خود را با دقت انجام دهند.
همچنین احمد آخوندی شهردار مهریز، گفت: برای زیباسازی شهر تمام تابلوهای فرسوده در سطح شهر جمع آوری می شود و محل های ویژه برای سالمندان و معلولان در تمامی پارک های مهریز طراحی شده است
در ادامه مهدی دهقانی زاده، بخشدار مرکزی مهریز خاطر نشان کرد: نصب تابلوهای روستاهای هدف گردشگری، اصلاح روشنایی معابر و برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی از برنامه های اولویت دار در روستاهای شهرستان در نوروز ۱۳۹۷ است.
شهرستان مهریز در جنوب استان و مرکز آن در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد و در کنار جاده بین المللی شمال ، جنوب کشور( تهران ، بندر عباس و یزد ، کرمان) واقع شده است .
این شهرستان از سمت شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک در استان کرمان، از سمت جنوب به خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر و شهرستان های ابرکوه و تفت محدود است.
شهرستان مهریز دارای یک بخش مرکزی و پنج دهستان به اسامی ارنان، بهادران، تنگ چنار، میانکوه و خورمیز و ۲۰۰ آبادی است .
۴۵ روستای بخش مرکزی مهریز دارای شورای اسلامی و دهیاری مصوب است و تاریخ بنای این شهرستان و اطراف آن مربوط به پیش از اسلام است.
مهریز دارای ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی است و با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..