۹۲ طرح عمرانی و صنعتی در اردکان افتتاح شد

به مناسبت ایام الله دهه فجر و با حضور مسئولان استانی و شهرستان ، 92 طرح عمرانی و صنعتی با اعتبار 32 هزار میلیارد ریال در اردکان افتتاح شد .

به گزارش یزدی نیوزاز مهمترین طرح ها که به صورت نمادین افتتاح شد طرح گردشگری احیای قنات، افتتاح مرکز خدمات پلیس+۱۰، بهره‌برداری از پایگاه سلامت امام‌هادی(‌ع)، بهره‌برداری از واحد صنعتی پرناز، احداث خیابان فاطمیه احمدآباد، بهره‌برداری از گازرسانی به امامزاده سیدنورالدین احمد، افتتاح دو پروژه مهم صنعتی (کاشی یکتا و خاک چینی الماس) در بخش عقدا ، افتتاح سه پروژه در شهرک صنعتی اردکان و بهره‌برداری از گازرسانی به روستاهای چاه‌افضل و حسن‌آباد انارکی است .

همچنین مجتمع فراورده های کنجدی کاخ در اردکان با ۶ هزار متر زمین و با سوله ای به متراژ ۲۸۰۰متر و با حضور معاون اقتصادی استاندار ،رئیس سازمان صنعت ومعدن وتجارت استان ،تابش نماینده مردم اردکان درمجلس شورای اسلامی ،فرماندار و امام جمعه اردکان افتتاح شد. 
مدیر توسعه مجتمع فراورده های کنجدی کاخ گفت: این مجتمع ظرفیت بهره برداری ۵۵ تن فراورده های کنجدی و ۱۵ محصول در ۳۵نوع بسته بندی را دارد ، در این مجتمع ۶۰ پرسنل به صورت مستقیم و ۲۵۰ پرسنل به صورت غیر مستقیم با نمایندگی های این مجتمع مشغول به کار هستند. 
آریان امامی افزود: هزینه این طرح ۹۰ میلیارد ریال است که همگی در بخش خصوصی تامین شده که ۱۵ میلیارد هزینه در گردش است. 
مجتمع نیز به صورت تک شیفت مشغول به فعالیت است که تنها خط تکنولوژیکی فراورده های کنجدی ایران است چرا که از تکنولوژی تحت خلا استفاده می کنیم و افتخار بزرگی برای یزد است. 
همچنین ، طرح سازماندهی خیابان فاطمیه اردکان افتتاح شد. 
این طرح با هدف توسعه معابر و سازماندهی و ایمنی معابر، کاهش ترافیک و زیبایی منظر شهری در تاریخ ۱۳۹۶/۴/۱ شروع به ساخت کرده است و در تاریخ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ به پایان رسیده است . 
طرح سازماندهی خیابان فاطمیه اردکان با هزینه ۸۵۰ میلیارد ریال در طول ۴۲۰ متر و عرض ۱۶ متر افتتاح شد، همچنین شرکت پرناز خواب نفیس با نام تجاری نارمیلا در تاریخ ۱/ ۳ /۱۳۹۵ با سرمایه اولیه ۶۰۰ میلیون ریالی و دو نیرو کار در فضای ۲۰۰ متر مربع و به صورت مونتاژ تشک شروع به کار کرد. 
در این روز و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با پیشرفت قابل توجهی که در این یک سال در این شرکت ایجاد شده است اکنون با ۱۰ نیروی کار و با سرمایه ۲۵۰میلیارد ریال در فضای ۱۰۰۰متری و با خط تولید ۶۰ درصدی به کار مشغول است. 
این طرح با هدف تولید تشک سبز و ارگانیک و با حمایت سازمان صنعت و معدن با حضور مسئولان ذی ربط افتتاح شد. 
همچنین طرح نیروگاه ۱۴ مگاواتی الماس انرژی کویر با حمایت منابع داخلی وارده، سهامداران و تسهیلات بانکی و با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۱۴ مگاوات با هدف تامین برق افتتاح شد. 
پایگاه سلامت امام هادی(ع) نیز دیگر طرح مورد بهره برداری بود که در دو طبقه و در زمینی به مساحت ۳۵۰ متر و زیربنای ۴۰۰ متر و با هزینه ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی به بهره برداری رسید.
اردکان ۹۸ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..