انجیر، مقوی و مقدس

ایرانیان، انجیر تازه را به عنوان میوه و خشک آن را به عنوان تنقل مصرف می کنند.

به گزارش یزدی نیوزطبیعت این میوه که تا حدودی به عنوان غذا از آن یاد شده در درجه اول گرم و تر است و به همین علت برای مدت زمان طولانی می توان مصرف کرد.

بهترین نوع انجیر، رسیده و شیرین آن است، نوع سفیدش برای خوردن و سیاه آن بعنوان دارو استفاده می شود، انجیر خشک و تر برای رفع صرع و تقویت مغز بسیار مفید است و مصرف آن با مغز گردو در درمان یبوست طبع، موثر است. 
غذاییت آن از سایر میوه ها بیشتر بوده و سریع از بدن تخلیه میشود و هم چنین مصرف انجیر با قدری انیسون، چاق کننده است.
انجیر برای درد سینه، سرفه و خشونت نای بسیار مفید است، انجیر خشک در تمام افعال، ضعیف تر از تر آن است، انجیر خشک عطش آور بوده و شکم را نرم میکند. 
آشامیدن انجیر خیسانده با شنبلیله و عسل که با هم پخته شود برای بهبود مشکلات ریوی و با زوفا برای سرفه کهنه و پاکسازی ریه از اخلاط موثر بر شمرده شده است.
انجیر دارای مقدار زیادی کلسیم (۷۹ میلی گرم در ۲۲۴ گرم انجیر) است و تحقیقات نشان داده که کلسیم در انجیر به همان اندازه کلسیم موجود در شیر است.
پتاسیم موجود در انجیر، دفع ادراری کلسیم را کاهش می دهد پس انجیر یکی از بهترین ها برای افزایش تراکم استخوان می باشد و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.
انجیر برای کبدهای ضعیف مناسب نیست و آنهایی که کبد ضعیف دارند باید انجیررا با گردو میل نمایند، ضمن آنکه زیاده روی در مصرف انجیر، باعث نفخ شکم و اسهال میشود و افراد دیابتی باید با احتیاط و مقدار کم، میل کنند.
باستان شناسان، گزارشی ارائه و در آن شواهدی به منظور اثبات اینکه بشر در ۱۱ هزارو ۴۰۰ سال پیش درخت انجیر پرورش داده ارائه کرده اند .

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..