نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

خواستار راه‌اندازی سیستم بورس در استان یزد هستیم

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: یزد یک استان صنعتی است بنابراین بهتر از به جای بانک، سیستم بورس در یزد راه اندازی شود تا مردم سرمایه های خرد خود را به صنعت تزریق کنند.

به گزارش یزدی نیوزسیدابوالفضل موسوی بیوکی در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلاتی که سرمایه گذاران حوزه صنعت با آن مواجه هستند، موضوع تسهیلات بانکی است.

وی عنوان کرد: در نظرسنجی که از ۲۲۰ شرکت انجام شد، اولین موضوعی که همه این صنایع و تولیدکنندگان مطرح کردند، مسئله دریافت تسهیلات و تامین سرمایه توسط بانک‌ها بود.

موسوی بیوکی تصریح کرد: این موضوع باید توسط مدیران مورد بررسی جدی قرار گیرد اما به نظر می رسد آنچه می تواند در این راستا راهکاری موثر باشد، راه اندازی سیستم بورس در استان است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس بیان کرد: بهتر است به جای بانک، سیستم بورس در استان یزد راه اندازی شود تا مردم بتوانند سرمایه های خرد خود را به صنعت تزریق کنند.

وی افزود: این موضوع هم استفاده از سرمایه های خرد و به مشارکت طلبیدن مردم است و هم مشکلات صنایع را برطرف می کند.

موسوی بیوکی همچنین بیان کرد: تمام کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که مکان آنها در استان یزد است، باید تمام اسناد مالی و حساب‌هایشان به استان مبدأ منتقل شوند زیرا با این کار ضعف بازار و تأمین سرمایه در یزد تأمین می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه استانداردسازی کالاها نیز از دیگر مواردی است که می تواند ضعف بازار فروش را از بین ببرد، عنوان کرد: اگر در استانی کالای غیراستاندارد تولید و صادر شود بدون شک اعتماد نسبت به آن محصول و آن استان به شدت کاهش می‌یابد و تأثیر منفی در ایجاد اشتغال و عرضه کالا دارد و این امر به ضرر تولیدکننده و صنعتگر خواهد بود.

 

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..