سیستم بورس در استان یزد راه اندازی شود

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۸۰۰ کالا در استان یزد تولید می‌شود، گفت: سیستم بورس در استان یزد راه اندازی شود.

به گزارش یزدی نیوز سیدابوالفضل موسوی بیوکی در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که در سالن اندیشه استانداری یزد برگزار شد اظهار داشت: توجه به خواسته مدیران و بخش‌های خصوصی بسیار مهم و باعث تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با نظر خواهی از بیش از ۲۲۰ شرکت به موارد بسیاری دست یافتیم گفت: نخستین مواردی که همه به آن اشاره کردند مسئله دریافت تسهیلات و سرمایه از بانک‌ها را اولین ضعف عنوان کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این نظر خواهی به ۲۳ مشکل اصلی اشاره شد که مدیران مسئول باید به خوبی نسبت به آن توجه کرده و برای حل آن چاره اندیشی کنند.

موسوی بیوکی با بیان اینکه در استان یزد باید تلاش شود که تولید کالاهای غیراستاندارد کاهش یابد گفت: اگر در استانی کالای غیراستاندارد تولید و صادر شود بدون شک اعتماد نسبت به آن محصول و آن استان به شدت کاهش می‌یابد و تأثیر منفی در ایجاد اشتغال و عرضه کالا دارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمایل مردم به کالای خارجی و تقاضای کم برای خرید کالای ایرانی افزود: در این زمینه کار مسئولین و روحانیت محترم بسیار بیشتر می‌شود که نسبت به کالاهای داخل برای مردم توضیحاتی ارائه کنند و فواید استفاده کردن و نکردن آن را به مردم توضیح دهند.

وی با بیان اینکه در استان یزد ۸۰۰ کالا تولید می‌شود اظهار داشت: در استان یزد باید فرهنگ استفاده از کالاهای داخل استان افزایش یابد و به‌نوعی این فرهنگ در کشور نشر یابد تا در زمینه اقتصاد مقاومتی به مقصد اصلی و عالی برسیم.

موسوی خاطرنشان کرد: رتبه یزد در شاخصه‌های مختلف خوب است و مجموعاً رتبه کسب و کار یزد رتبه مناسبی ارزیابی شده و رتبه دوازدهم تولید کننده ثروت در کشور هستیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما باید از آموزش و پرورش درس بگیریم و وقتی می‌توانیم ۲۴ سال در کنکور در کشور در رتبه نخست قرار بگیریم و این کار تداوم یابد بدون شک می‌توانیم در رتبه سوم کسب و کار نیز در کشور تداوم داشته و برای ارتقا آن تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام کارخانه جات و شرکت‌هایی که مکان آن‌ها در استان یزد هستند باید تمامی اسناد مالی و حساب‌هایشان به استان مبدأ منتقل شوند زیرا با این کار ضعف بازار و تأمین سرمایه در یزد تأمین می‌شود.

افزود: باید سعی شود جای تأمین سرمایه در بانک‌ها سیستم بورس در استان یزد راه اندازی شود تا مردم بتوانند سرمایه خُرد و کوچک خود را به کمک صنعت بیاورند.

با اشاره به اینکه حال صنعت نساجی در استان یزد خوب نیست و باید به آن توجه شود اضافه کرد: فولاد استان از وضعیت صنعت نساجی بدتر است و با اینکه ۱۷ درصد از کل معادن سنگ آهن کشور در یزد است و ما یزدی‌ها در ثروت نهفته بیشتر بهره‌برداری می‌کنیم ولی بهره کمتری به استان یزد می‌رسد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..