یار و همراه امام در دوران 15 ساله تبعید:

امام خمینی(ره) تمام علمای نجف و قم را آماده پذیرش انقلاب کرد

یار امام خمینی(ره) در دوران 15 ساله تبعید با بیان این‌که هدف رژیم طاغوت از تبعید امام به نجف غرق کردن امام در دریای علم و فقاهت بود،‌ گفت: امام تمام علمای نجف و قم را آماده پذیرش انقلاب کرد .

به گزارش یزدی نیوزآیت الله«محمدرضا ناصری یزدی» اظهار کرد:خداوند متعال هیچ زمانی کار بیهوده و بدون هدف انجام نمی دهد و از خلقت انسان هم هدف والایی در نظر گرفته شده است .

وی افزود: خداوند متعال می فرماید که تمام مخلوقات عالم را برای انسان خلق کرده است و پس باید دید که خداوند متعال انسان را که این همه نعمت برای وی خلق کرده با چه هدفی خلق کرده است .

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: دنیا از این هدف غفلت کرده و سعی دارد که ما را هم به غفلت بیاندازد همانگونه که الان هم بسیاری از افراد در جامعه ما متاسفانه از این هدف و تفکر در ارتباط با آن غفلت دارد .

ناصری یزدی به قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: تمام هدف آن حضرت از این خلقت این بود که انسان هایی که از هدف زندگی فاصله گرفته بودند را به این هدف بازگرداند و به سمت کمال و تعالی هدایت نماید .

امام جمعه یزد تصریح کرد: بعضی اوقات همچون زمان امام حسین(ع) لازم است که برای بیدار کردن افراد و هدایت آنها به سمت راه درست جان خود را هم فدا کند و ائمه اطهار علیهم السلام هم در این حرکت سختی های بسیاری کشیدند و در نهایت هم به شهادت رسیدند .

وی افزود: در این برهه از زمان، امام خمینی ره علیه نظام طاغوت و کشورهای مستکبری که مانع رسیدن انسانها به کمال و سعادت بودند ایستاد چرا که منطق استکبار دور شدن افراد از خداوند و تحقق اهداف استکباری انها ولو با کشتن بیگناهان بود همانطوری که الان هم این اتفاق در حال رخ دادن است .

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: الان در یمن و سوریه و فلسطین هم این اتفاق توسط استکبار و سرسپردگان آن از جمله آل سعود و رژیم صهیونیستی رخ می دهد و جان بیگناهان برای تحقق اهداف شوم آنها گرفته می شود .

ناصری یزدی تصریح کرد: حرکت امام خمینی(ره) به حدی بزرگ و مهم بود که هیچ یک از قدرت‌های استکباری فکر آن را هم نمی کردند و چنین دگرگونی و انقلابی را حتی در تصور خود هم باور نمی کردند چه برسد به اینکه با آن روبرو شوند و تمام اهداف شوم آنها را نقش برآب کرد .

امام جمعه یزد با تاکید بر این‌که این حرکت بزرگ به غیر از کمک خداوند متعال امکان پذیر نیست و انسان عادی نمی توانست آن را محقق کند، خاطرنشان کرد: خداوند متعال با هدایت و حمایت از امام خمینی(ره) زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد .

وی یکی از مهمترین موارد در ارتباط با پیروزی انقلاب را زمینه سازی برای آن دانست و گفت: اگر امام از روز اول بحث انقلاب و ولایت فقیه را مطرح می کردند قطعا چون مردم آمادگی نداشتند چنین چیزی را قبول نمی کردند پس اول باید یک تحولی در بین مردم ایجاد می کردند .

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: بعضی افراد الان از این موضوع سوء استفاده می کنند و می گویند که امام از ابتدا نمی خواست که انقلاب به وجود آورد و تنها به فکر بیرون کردن شاه از کشور بود و بعدا به فکر انقلاب افتاد در حالی که این تفکر کاملا اشتباه است و مرام امام از ابتدا تشکیل حکومت اسلامی بوده است .

ناصری یزدی ادامه داد: امام خمینی(ره) از ابتدا به صورت لحظه به لحظه وارد عرصه مبارزه با شاه شد و در هر مرحله با مطرح کردن یک موضوع مردم را برای پذیرش اصل حکومت اسلامی آماده می کردند .

امام جمعه یزد پیروزی انقلاب و حرکت امام را به سه حلقه تقسمی بندی کرد و گفت: حلقه نخست این حرکت در داخل کشور و قبل از تبعید بود و حلقه های دوم و سوم مربوط به دوران تبعید و بازگشت به کشور بود و در هر دوران امام در هر سه دوره این موارد به بهترین نحو ممکن موارد را مدیریت کردند .

وی به دوران تبعید امام خمینی(ره) به نجف اشرف اشاره کرد و گفت: هدف رژیم طاغوت این بود که امام خمینی را در نجف که دریای علم و عالمان دینی بود غرق کند و نامی از امام باقی نماند ولی امام خمینی(ره) به گونه ای رفتار کردند که به عنوان یک ستاره پرنور در آسمان نجف می درخشید .

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: یکی از ویژگی های اصلی امام خمینی(ره) در نجف ارتباط بسیار نزدیک ایشان با امام علی علیه اسلام و گریه های شبانه ایشان در حرم مطهر حضرت امام علی علیه السلام بود .

ناصری یزدی بیان کرد: هیچ کسی را من ندیدم که ادب زیارت به اندازه امام خمینی(ره) داشته باشد و امام در ادب زیارت به گونه ای بود که که به عنوان مثال در کربلا هیچ زمانی بالای سر امام  و روبروی حضرت نرفت و همیشه با ادب وارد حرم های مطهر می شد .

امام جمعه یزد ادامه داد: همین موارد بود که خداوند متعال امام خمینی(ره) را مامور کرد که حکومت اسلامی را برپا کند که زمینه ساز حکومت عدل امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد .

وی خاطرنشان کرد: در نجف امام خمینی(ره) انقلاب را برای علمای نجف و مردم ایران تبیین کردند و بعد از آن با حضور در پاریس امام انقلاب را جهانی کرد و همه جهان با آن آشنا شدند .

منبع:ایسنایزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..