وزیر ارتباطات خبر داد؛

تجهیز ۹۰ درصد روستاهای کشور به خدمات ارتباطی در برنامه ششم توسعه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نقش توسعه فناوری در اجتماعی و اقتصادی کشور،‌گفت:‌ در برنامه ششم توسعه 90 درصد روستاها به خدمات ارتباطی مجهز می شوند و یزد الان به این آمار دست پیدا کرده است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدجواد آذری جهرمی» در مراسم افتتاح ۹۸۲ طرح در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن گرامیداشت یوم الله دهه فجر با اشاره به استان یزد در شاخص توسعه فناوری رتبه ششم کشور است، اظهار کرد: به واسطه تلاش‌هایی که در یک سال گذشته انجام شد، تمام شهرها در استان یزد زیر پوشش نسل سوم و چهارم خدمات ارتباطی قرار گرفتند و این موضوع نمونه شاخص عدالت اجتماعی است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵۶ روستای استان یزد خدمات دو اوپراتور ایرانسل و رایتل را در دسترس دارند و خدمات آنها به صورت رقابتی به مردم این روستاها ارائه می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،گفت: دولت در برنامه ششم توسعه موظف شده که ۹۰ درصد روستاها به خدمات ارتباطی مجهز شوند و یزد الان به این آمار دست پیدا کرده است.

آذری جهرمی گفت: هنوز ما در استان یزد ۲۸ روستا داریم که فاقد هرگونه فناوری اطلاعاتی هستند و باید برای رفع مشکل ارتباطی این روستاها اقدامات لازم انجام شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با این وجود با اقدامات انجام شده، حدود ۹۰ درصد روستاهای استان یزد به خدمات ارتباطی مجهز شدند و معنای این موضوع این است که یزد در این حوزه پیشرو است.

وی افزود: یکی از مواردی که برای ما بسیار ارزشمند است و در یزد وجود دارد این است که روحانیت از ما مطالبه فضای مجازی داشته باشد و این موضوع نشان دهنده ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای است که در استان یزد وجود دارد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: اگر ما صرفا توسعه زیرساخت‌ها را مد نظر قرار دهیم و به توسعه محتوا و فرهنگ‌سازی توجه نداشته باشیم، به این معنی است که فضا را آماده کرده و در اختیار دیگران قرار می‌دهیم.

آذری جهرمی تصریح کرد: آن اتفاق و انقلابی که باید فراهم شود که رونق اقتصادی در جامعه به وجود آید و توسعه در زمینه‌های مختلف را شاهد باشیم، استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و خدمات است.

وی تاکید کرد: یکی از اتفاقات خوبی که مجموعه وزارت خانه‌های کار و ارتباطات و استانداری‌ها و دانشگاه‌ها و ادارات مختلف انجام دادند، طرح تکاپو بود که تنها اجرای یکی از ۲۶ تفاهم نامه این طرح، منجر به ایجاد ۲۵۰ شغل در شهر یزد بوده و توانسته چهار بازار استان‌های منطقه‌ای را جذب کند. 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..