مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد:

۹۹.۲ درصد روستاهای استان یزد برق‌دار شدند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: در حال حاضر ۹۹.۲ درصد روستاهای استان یزد برق‌دار شده‌اند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا صحتی در نشستی خبری با اشاره به اینکه تا پایان دی‌ماه سال جاری آمار مشترکان برق استان یزد به بیش از ۶۳۹ هزار مورد رسیده است، اظهار داشت: بیشترین مشترکان استان یزد خانگی هستند و به لحاظ آماری، آمار مشترکان صنعتی در رتبه آخر قرار دارد اما بیشترین فروش برق استان به صنایع یزد است.

وی، میزان فروش انرژی در استان یزد در شش ماهه نخست امسال را ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۹۱۸ مگاوات اعلام کرد و افزود: ۴۹ درصد از این میزان مصرف برق صنعتی و ۲۳ درصد خانگی بوده است.

صحتی در مورد وضعیت روستاهای استان یزد به لحاظ بهره مندی از برق نیز بیان کرد: در حال حاضر ۹۷۳ روستا در استان یزد برق‌دار هستند به عبارتی ۹۹.۲ درصد روستاهای استان از نعمت برق برخوردار شده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد در مورد روند خاموشی‌ها نیز اظهار داشت: نرخ خاموشی‌های استان یزد در سال ۸۹ حدود ۰.۵۹ و در سال گذشته ۰.۱۷ بوده است به عبارتی در کل کشور سرانه خاموشی به ازای هر مشترک در طول سال ۹۳۰ دقیقه بوده که این میزان در استان یزد در سال گذشته ۸۸ دقیقه بوده است یعنی خاموشی‌های استان یزد ۱۰ برابر از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی اظهار امیدواری کرد: این میزان در چشم انداز ۱۴۰۴ به ۲۱ دقیقه برسد که برای این منظور اقداماتی نیز انجام شده که از آن جمله می‌توان به تبدیل بی‌سیم‌های آنالوگ به دیجیتال، راه اندازی کامل ویدئو وال دیسپاچینگ و … اشاره کرد.

صحتی در مورد انرژی‌های تجدپذیر نیز بیان کرد: تا هفت مگاوات به شرکت توزیع و بالای هفت مگاوات به شرکت برق منطقه ای سپرده شده است.

 

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..