نماینده ولی فقیه در استان یزد

پس از ۴۰ سال هنوز در زمینه حقوق معلمان با مشکل مواجه هستیم

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه سیستم آموزش و پرورش و سیستم دانشگاه در ایران مشکل دارد، گفت: پس از ۴۰ سال هنوز در زمینه حقوق معلمان با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری یزدی بعد از ظهر امروز در دیدار دانشگاهیان با وی که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سال انقلاب باید یک بررسی در ارتباط با نقاط قوم و ضعف عملکردهای انقلاب داشته باشیم، اظهار داشت: باید یک بررسی و تجدید نظر داشته باشیم و ببینیم چه میزان توانستیم به اهداف عالی انقلاب دست پیدا کنیم.

وی افزود: الان پس از ۴۰ سال که از انقلاب می‌گذرد ما نباید برای یک قطعه در خودروسازی یا دیگر صنایع دست به سمت غربی‌ها دراز کنیم بلکه باید خودمان در این زمینه‌ها خودکفا شده باشیم ولی هنوز این مشکلات را مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه روحیه رفتن در عمق چنین مباحثی در جامعه ما الان کمتر دیده می‌شود، گفت: جوانان ما هم در طول دوران تحصیل خود انسان فکور تربیت نمی‌شود و برای مسائل مختلفی که با آن روبرو می‌شود فکر نمی‌کند.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: عدم القای قدرت تعقل و تفکر در بین جوانان به ویژه دانشجویان سبب می‌شود که آن‌ها برای مسائل مختلف به صورت عمیق و تحقیقی فکر نکنند و همین موضوع سبب می‌شود آن‌ها هر موضوعی که می‌شنوند را به راحتی قبول کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: الان در برخی مسائل و حوزه‌ها از جمله پزشکی و نظامی و هسته‌ای به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کردیم ولی در دیگر حوزه‌ها از جمله صنایع خودروسازی نتوانستیم به جایگاه خودمان دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم به صبر، توکل، تعهد، تعقل و تفکر به صورت بسیار ویژه تاکید کرده، عنوان کرد: متاسفانه این موارد یا اصلا در دستور کار ما نیست و یا اینکه به صورت سطحی نگری به آن توجه می‌کنیم و این موضوع مشکلات بسیاری برای کشور به وجود آورده است.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: بعد از ۴۰ سال از انقلاب لازم است این تغییر نگرش انجام شود و در مواردی که مشکل وجود دارد باید نوآوری و تحول به وجود آوریم.

ناصری یزدی انقلاب را یک حرکت خدایی دانست و گفت: چیزی که خداوند متعال به دست امام برای ما نازل کرد، آن چیزی است که ۱۴۰۰ سال پیش ائمه ما دنبال می‌کردند و ائمه اطهار (ع) برای آن به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: انقلاب اسلامی ایران حکمیت ارائه خداوندی در جامعه است و امام خمینی (ره) هم به دنبال پیاده کردن این موضوع در جامعه بودند.

وی ادامه داد: خداوند متعال ما را بیهوده و بدون برنامه خلق نکرده و زمانی هم که برنامه و هدفی از این خلقت وجود دارد، قطعا هدف متعالی و بزرگی است و باید در راستای رسیدن به این هدف حرکت نماییم.

امام جمعه یزد بیان کرد: ما اگر بخواهیم بر اساس هدف خلقت پیش برویم که عمرمان بیهوده نباشد و مردم را هم علاف نکنیم، باید هم در مسائل دنیایی جدی باشیم و به سمت پیشرفت حرکت کنیم و هم در مسائل معنوی و مسائل اخروی توجه ویژه داشته باشیم.

ناصری یزدی گفت: سیستم آموزش و پرورش و سیستم دانشگاهی ما الان مشکلاتی دارد که باید حتما نسبت به رفع این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهیم که هم بتوان از ظرفیت معلمان استفاده کامل را برد و هم مشکلات معیشتی آن‌ها را برطرف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: از ۳۰ سال قبل تاکنون آموزش و پرورش مشکل پول دارد و هنوز هم این مشکل وجود دارد، این موضوع نشان می‌دهد که سیستم آموزشی در کشور نیازمند تغییر است و باید زمینه‌ای فراهم شود که معلمان در هزینه‌های زندگی خود با مشکل مواجه نباشند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

 

بخش نظردهی بسته شده است..