آغاز جشنواره استانی فیلم فجر در یزد/تقدیر از طاهر پیشوایی صدابردار یزدی

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با تهران با حضور معاون سیاسی وامنیتی استانداری یزد در یزد آغاز بکار کرد .

به گزارش یزدی نیوز «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد در این مراسم گفت:اکران همزمان فیلم فجر برای سومین سالی متوالی در این استان رویدادی مبارک و ارزشمند است .

وی افزود:برگزاری این نوع جشنواره ها باعث رشد سینما، انگیزه در میان هنرمندان و رضایت مخاطبان می‌شود .

به گفته طالبی، جشنواره فیلم فجر از برنامه هایی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جای خودش را به خوبی باز کرده است .

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اظهار کرد: سینمای ایران هم اکنون در بعد منطقه‌ای و بین المللی به خوبی می‌درخشد که این امر نشان می‌دهد این هنر بعد از انقلاب اسلامی به خوبی رشد و اهمیت داده شده است .

«محمود دهقان هراتی» معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز گفت: امسال استان یزد برای سومین بار میزبان این جشنواره سینمایی است که درآن ١۴ فیلم بخش مسابقه‌ای از تاریخ ١٤تا ٢٢بهمن ماه در دوسالن اصلی سینما تک و جام جم یزد اکران می شود .

وی گفت: در سی و ششمین جشنواره فیلم فجرآثارکارگردانان سرشناسی همچون؛ حاتمی کیا،هومن سیدی،منیژه حکمت،احمد رضا معتمدی و غیره اکران خواهد شد .

وی تاکید کرد: فیلم های جشنواره از طریق گیشه سینما و سایت جشنواره نیزبه قیمت ١٢هزار تومان به فروش می رسد .

دهقان هراتی در ادامه گفت: پنج فیلم سینمایی کودک و نوجوان همزمان با برپایی سی و ششمین جشنواره فیلم فجردر یزد برای دانش آموزان یزدی نمایش داده می‌شود .

وی با اشاره به اسامی پنج فیلم سینمایی کودک و نوجوان ادامه داد:قهرمانان کوچک، دنیای کیف‌ها، فیلشاه، دزد و پری ۲ وشکلاتی برای دانش آموزان یزدی نمایش داده می‌شود .

وی ادامه داد: برنامه‌های مذکور در چارچوب سیاست‌های حمایتی سازمان سینمایی از سینمای کودک و نوجوان طراحی شده و تماشای این آثار برای دانش‌آموزان رایگان خواهد بود .

وی گفت: مدارس یزد از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد می توانند از شرایط نمایش رایگان ۵ فیلم سینمایی کودک و نوجوان در ایام برپایی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بهره ببرند .

«فهیمه سهیلی راد» رییس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از روند برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز در این برنامه گزارشی ارائه داد .

تقدیر و تجلیل از طاهر پیشوایی صدابردار یزدی که طی سال‌های گذشته از نامزدهای جشنواره فجر در بخش صدابرداری بوده است، از برنامه‌های آغاز بکار سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در یزد بود.

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..