رییس کانون وکلای دادگستری استان خبر داد؛

رونمایی از بزرگترین اینفوگرافی منشور حقوق شهروندی در یزد

رییس کانون وکلای دادگستری استان، با اشاره به این‌که منشور حقوق شهروندی خط مشی دولت در رعایت و پیشبرد حقوق اساسی مردم است، گفت: بزرگترین اینفوگرافی منشور حقوق شهروندی در یزد رونمایی شد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین جعفری» : با اشاره به این که تبیین مفهوم حقوق شهروندی و شهروند جهانی از اهداف برگزاری همایش حقوق شهروندی و شهروند جهانی است، اظهار کرد: به طور کلی حقوق شهروندی شامل مجموعه حقوق و امتیازاتی می شود که به شهروندان یک کشور در چارچوب نظام‌ حقوقی و اجتماعی آن کشور در جهت رشد شخصیت فردی و اجتماعی داده می شود.

وی تحویل حقوقی منشور حقوق شهروندی رئیس جمهور، آسیب شناسی منشور حقوق شهروندی، اهمیت آموزش در تحقق حقوق شهروندی، تحقق حقوق شهروندی در شهر جهانی یزد و مواردی مانند شهروند قانون مدار را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: بحث حقوق شهروندی و فضای مجازی، حقوق شهروندی و دادرسی عادلانه و حقوق شهروندی و آموزه های دینی از مباحث بسیار مهم همایش حقوق شهروندی و شهروند جهانی است.

دبیر علمی همایش حقوق شهروندی، در ادامه با بیان این‌که حامیان و برگزار کنندگان این همایش کلینیک مرکزی حقوق شهروندی استان یزد با همکاری معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری، انجمن حقوق اساسی ایران و کانون وکلای دادگستری استان یزد است، گفت: همایش حقوق شهروندی ساعت ۱۴ تا ۱۸ امروز در محل کانون وکلای دادگستری واقع در بلوار امامزاده جعفر(ع)، خیابان مصلی، کوچه هتل کاروانسرای مشیر، دربند مشیر، پلاک ۹۶، کانون وکلای دادگستری استان یزد، برگزار می شود.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که منشور حقوق شهروندی به دستور ریاست جمهوری منتشر شده است، تصریح کرد: منشور حقوق شهروندی برگرفته از دین مبین اسلام، قانون اساسی و سایر اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی است.

 

این مقام مسئول در پایان با بیان این‌که منشور حقوق شهروندی، خط مشی دولت در رعایت و پیشبرد حقوق اساسی مردم ایران است، گفت: بزرگترین اینفوگرافی منشور حقوق شهروندی با حضور معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در محل اداره معاضدت قضایی و کلینیک حقوق شهروندی کانون وکلای دادگستری استان یزد رونمایی شد. 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..