۷۳ طرح برقرسانی به مناسبت دهه فجر در استان یزد آماده بهره برداری است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد گفت: 73 طرح برقرسانی به شهرها و روستاهای این استان به مناسبت دهه فجر و همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با صرف 149 هزار و 679 میلیون ریال هزینه آماده بهره برداری است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا صحتی روز پنجشنبه در نخستین روز از دهه فجر انقلاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: این طرحها شامل برقرسانی به مسکن اجتماعی شهری ، توسعه زیرساخت ها، ‌اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق و ‌تامین روشنایی است.

وی با بیان اینکه بهره برداری از این طرح ها نقش مهمی در پایداری شبکه و توسعه خدمات رسانی به مشترکان دارد ، اظهار کرد: با اجرای ۲۳ طرح توسعه و ساخت شهری و روستایی ۲۶ هزار متر شبکه فشار متوسط و ضعیف ، ۳۹ هزار متر شبکه فشار ضعیف با کابل خود نگهدار و ۸۳۹ دستگاه چراغ پربازده به تجهیزات شبکه استان افزوده می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اضافه کرد: در حوزه روشنایی، ۲۲ پروژه با استفاده از ۲۵ هزار متر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف با ۲۴هزار و ۳۵۴ میلیون ریال آماده بهره برداری است.
وی با بیان اینکه با نصب ۸۸ دستگاه پست هوایی به ظرفیت ۶هزار و ۴۳۰ کیلوولت آمپر به تاسیسات موجود افزوده می شود، ادامه داد: این شرکت بر اساس رویکرد وزارت نیرو ، فرهنگ سازی گسترده ای را برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر آغاز کرد و با بهره گیری از فناوری های نوین ، خدمات گسترده ای را به مردم ارائه می دهد.
صحتی ، بهره برداری از طرح های بهینه سازی شهری و روستایی را از دیگر طرح ذکر کرد و افزود : ۲۸هزار ۳۸۷ متر شبکه فشار متوسط و ۶۱هزار متر شبکه فشار ضعیف، بهینه سازی شده است.
وی متوسط میزان خاموشی اعمال شده به مشترکان استان را پارسال ۸۸ دقیقه و تلفات انرژی در شبکه های توزیع را ۷.۴۷ درصد در سال ۹۶ ذکر کرد.
هم اکنون تعداد مشترکین برق استان یزد، به بیش از ۶۳۵ هزار مشترک رسیده است.
استان یزد یک میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت دارد. 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..