اعتصاب رانندگان نفت‌کش در یزد

بی‌توجهی به اعتراض رانندگان نفت‌کش‌ها در مورد اجرای طرح برندینگ شرکت نفت، سرانجام منجر به اعتراض عملی آنان شد.

به گزارش یزدی نیوز  امروز دوشنبه ۱۸ دی‌ماه رانندگان نفت‌کش و تانکرهای حمل سوخت استان یزد به اجرای طرح برندینگ شرکت نفت اعتراض و از صبح تا ساعت ۱۸ عصر از بارگیری سوخت خودداری کردند.

این اقدام رانندگان یزد سرانجام منجر به عدم وجود بنزین در جایگاه‌های پمپ بنزین شده و موجبات ناراحتی و سردرگمی مردم یزد را ایجاد کرده است.

صف طولانی پمپ بنزین‌ها و ترافیک سنگین خودروهای خالی از بنزین از جمله پیامدهای عدم انتقال سوخت به جایگاه‌های پمپ بنزین در یزد است.

عباس غلامی یکی از رانندگان نفت کش وجود مشکلات متعدد از قبیل عدم بارکافی، ارزان بودن حق الزمه حمل سوخت و عدم توجه به اعتراضات مختلف رانندگان را از جمله دلایل مختلف اعتصاب رانندگان حمل سوخت در یزد دانست و بیان کرد: صرفه نبودن هزینه‌های حمل سوخت با تریلی‌داری از دیگر معضلات و مشکلات رانندگان نفت کش‌ها است.

محمد زمانی پرسنل یکی از جایگاه‌های پمپ بنزین خاطرنشان کرد: علاوه بر رانندگان پرسنل جایگاه‌های پمپ بنزین هم از مشکلات مختلفی رنج می برند.

وی گفت: متأسفانه بعد از ۱۵ سال سابقه کار به دلیل عدم ضمانت شغلی در این حرفه بعد از فروش و تغییر مدیریت جایگاه، شرایط کاری و حقوق و مزایا تغییر جدی می‌کند و همین امر شرایط زندگی برای ما را مشکل کرده است.

«محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، اظهار کرد: در حال حاضر مشکل رانندگان نفت کش در یزد حل شده و سوخت گیری و انتقال بنزین به جایگاه های پمپ بنزین شرایط نرمال پیدا کرده است.

گفتنی است؛ در طرح برندینگ شرکتی که به عنوان برند معرفی می‌شود سوخت را از پالایشگاه و یا مبادی ورودی کشور( گمرکات سوختی) تحویل می‌گیرد و در جایگاه و در نهایی‌ترین نقطه تحویل می‌دهد.

در این عملیات قرار است حتی انبارداری سوخت در انبارهای شرکت نفت را هم به بخش خصوصی واگذار و شرکت در قبال در اختیار قرار دادن انبارها و مخازن وجه دریافت کند.  یعنی قراردادی از طرف شرکت نفت با آن برندی که قرار است کار پخش را انجام بدهد بسته و هزینه‌های انجام شده از آنها دریافت می‌شود.

مهمترین دلیل نگرانی و مخالفت رانندگان در مورد اجرای طرح برندینگ این است که شرکت‌های برند هزینه‌هایشان را کاهش داده و کرایه تریلی‌های نفتکش را با کاهش تعداد تریلی‌ها جبران می‌کنند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..