کاهش۴۰ درصدی هزینه‌های راهداری یزد

به گزارش یزدی نیوزمحسن صادقیان در دیدار با شهردار یزد، با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فعالیت خود را از چهارم مهر ماه ۹۵ در یزد آغاز کرد، افزود: ساماندهی جاده های استان با عملیات راهداری و همچنین افزایش رضایت مندی در استفاده از خدمات حمل و نقل، از وظایف اصلی این اداره کل است.
وی تعریف طرح‌های مشترک برای ساماندهی ورودی شهرهای استان از جمله شهر یزد را از جمله اقدامات ضروری و برنامه‌های مورد نیاز برای استان دانست و افزود: ساماندهی جاده های استان با عملیات راهداری و همچنین افزایش رضایت مندی در استفاده از خدمات حمل و نقلی از وظایف اصلی این اداره کل است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه با بیان اینکه روزانه بیش از ۴۰۰ دستگاه کامیون و تریلی در پایانه بار یزد تردد می‌ کنند، اضافه کرد: افزایش امنیت و ایمنی پایانه بار یزد و حاشیه آن و راه‌اندازی آتش نشانی ویژه پایانه بار از جمله ضرورت‌های اجرایی برای استان و شهر یزد است.
صادقیان در ادامه به تجمع نخاله‌های مختلف در حاشیه ورودی‌های شهر یزد اشاره کرد و گفت: نبود فضای مناسب برای نخاله ساختمانی و شهری از جمله دلایل تخلیه نخاله در حاشیه جاده های ورودی یزد است،این در حالی است که بسیاری از نخاله های موجود قابل بازیافت هستند.
وی راه‌ اندازی تیم کارشناسی به منظور نیاز سنجی برای رفع مشکل تجمیع نخاله‌های مختلف را یکی از راهکارهای پیشنهادی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از نقاط داخل شهر به حاشیه جاده‌ها دسترسی دارند، جلوگیری از دفع نخاله‌ها در حاشیه شهر به برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی نیاز دارد.
این مسئول با اشاره به ترافیک کمربندی یزد و وجود دسترسی های متعدد به آن ، بیان کرد: ساماندهی کمربندی از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار برنامه های مشترک قرار گیرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به وجود ظرفیت های مختلف برای همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و شهرداری یزد، تاکیدکرد: در این اداره کل، با بهره مندی از تیم فنی خوب و تخصصی آماده هرگونه همکاری برای کمک به شهرهای استان در راستای کاهش هزینه‌ها و انجام طرح های تخصصی و مهندسی هستیم.
هم اکنون در استان یزد ۷۲۶ کیلومتر بزرگراه ، ۶۴۰ کیلومتر راه اصلی ، ۹۶۰ کیلومتر راه فرعی و ۲هزار و ۲۴۷ کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..