ظرفیت های فرهنگی استان یزد به جهانیان معرفی شود

no-thumbs

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد با اشاره به جهانی شدن این شهر بر ضرورت معرفی ظرفیت های فرهنگی و ارزشی دارالعباده به جهانیان تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام رضا شریفی  در گردهمایی ائمه جمعه یزد افزود: جهانی شدن شهر یزد فرصتی مناسب برای معرفی قابلیت های گسترده فرهنگی آن است که باید ائمه جمعه استفاده کنند.
وی ادامه داد: ائمه جمعه بخاطر نقش و جایگاهی که دارند باید وظیفه راهبردی خود را در انجام برنامه های فرهنگی و انتقال آن برای دیگران و همچنین همکاری در انجام وظایف استان به نحو شایسته انجام دهند.
این مسوول تصریح کرد: توجه به ناهنجاری ها و آسیب های مختلف اجتماعی جزو ماموریت های مهم ائمه جمعه استان است که امیدواریم با دقت و ظرافت نیز نقش آفرین باشند و نسبت به ارائه راهکار در پیشگیری از مسائل فعالیت کنند.
شریفی به اشاره به اهمیت زکات و پرداخت آن به ضرورت تبیین موضوع در جامعه و میان مردم و همچنین فرهنگ سازی آن به عنوان یک امر دینی تاکید و همکاری ائمه جمعه را خواستار شد.
وی در ادامه گفت: هم اکنون در ۲۷ محل در سطح استان همه هفته نمازهای جمعه اقامه می شود و مردم دهشیر تفت و مهدی آباد بهادران مهریز نیز تقاضای برگزاری این آئین در مناطق خود هستند.
این مسوول تصریح کرد: تعیین امام جمعه برای شهر زارچ نیز در دستور کار شورای ائمه جمعه استان است که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.
شریفی از مردم و همراهی آنها در برگزاری نمازهای جمعه در سطح استان قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود تا همواره با مشارکت همگان خیلی باشکوه اقامه شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..