ایجاد اولین واحد تولیدی مرغ سبز در استان یزد

no-thumbs

فعال اقتصادی درزمینهٔ پرورش ماکیان گفت: به‌صورت پایلوت و آزمایشی با تعداد 2000 مرغ و بلدرچین به پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک یا به‌اصطلاح عامیانه مرغ سبز پرداخته‌ام و باوجود صرفه‌های اقتصادی موجود درصدد ایجاد اولین واحد تولیدکننده مرغ سبز هستم.

به گزارش یزدی نیوزیحیی وثوق نیابا اشاره به تحصیلات خود در این زمینه و اخذ مدرک دکترای دامپزشکی، گفت: کار خود را از دوران دانشجویی و با همکاری دانشجویان دیگر و در جهت آموزش و یادگیری در این عرصه آغاز کردم و تاکنون سعی کرده‌ام با کسب تجارب متعدد به‌صورت متفاوت به پرورش بلدرچین و مرغ بپردازم.

وی با اشاره به اینکه در استان واحدهای پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک وجود ندارد، افزود: به‌صورت پایلوت و آزمایشی با تعداد ۲۰۰۰ مرغ و بلدرچین به پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک یا به‌اصطلاح عامیانه مرغ سبز پرداخته‌ام و باوجود صرفه‌های اقتصادی موجود درصدد ایجاد اولین واحد تولیدکننده مرغ سبز هستم.

وثوق نیا بابیان اینکه تنها ۱۰ استان درحال پرورش مرغ سبز هستند، اذعان کرد: با توجه به متخصصان موجود ازجمله تجارب بنده در این زمینه، استان یزد می‌تواند در صورت ایجاد شرایط مناسب و اعطای تسهیلات پیشرفت‌های خوبی را در این زمینه داشته باشد و حتی به خارج از استان و یا کشور صادرات نیز داشته باشیم.

این فعال اقتصادی با عنوان اینکه کار خود را با حمایت بسیج سازندگی شروع کرده و بدون وجود این تسهیلات و حمایت‌ها شروع به کار امکان‌پذیر نبوده است، تصریح کرد: کمبود نقدینگی در این زمینه به‌عنوان یکی از معضلات موجود، از گسترش سطح فعالیت کاسته است درحالی‌که این عرصه باوجود شرایط اولیه لازم اشتغال‌زایی بالایی را به همراه خواهد داشت.

وی با برشماری برخی از مشکلات موجود بر سر این فعالیت اقتصادی، اظهار داشت: علاوه براینکه اخذ وام بسیار سخت شده است و می‌توان اخذ آن را غیرممکن خواند، درزمینهٔ اخذ مجوز نیز افرادی با اخذ این مجوزها درگذشته و عدم استفاده و فعالیت در این عرصه، ظرفیت استان را تکمیل نموده و به‌موجب آن از ورود تازه‌واردان و فارغ‌التحصیلان به این عرصه جلوگیری می‌شود.

وثوق نیا با تأکید بر لزوم توجه بیشتر کارشناسان درزمینهٔ مکان‌های تأسیس مرغداری‌ها، خاطرنشان کرد: به‌موجب کاهش هزینه‌ها، کارشناسان به یک محدوده خاص امکانات آب و برق را می‌دهند که این عامل خود در بلندمدت افراد را متحمل هزینه‌های بیشتری می‌کند. به‌گونه‌ای که با نزدیکی مرغداری‌ها به یکدیگر ریسک انتقال بیماری بیشتر شده و باعث درگیری همه مرغداری‌ها می‌شود.

این فعال اقتصادی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای شعر سال، یادآور شد: مسئولین باید بیشتر به این شعار توجه نموده و اقتصاد مقاومتی یعنی راه‌اندازی اشتغال‌های کوچک که بدون تسهیلات غیرممکن است و بانک‌ها باید با پرداخت وام به افراد دارای طرح و کارآفرین زمینه را بیش‌ازپیش برای تحقق این شعار هموار سازند.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..