گشت‌زنی‌ مستمر محیط زیست یزد برای حفاظت از پرندگان

no-thumbs

معاون فنی اداره محیط‌زیست استان یزد از گشت‌زنی‌ مستمر یگان حفاظت این اداره برای حفاظت از پرندگان مهاجر در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحسن اکبری  با اشاره به مهاجرت برخی از گونه‌های جانوری در فصل زمستان به استان یزد، گفت: یزد زیستگاه‌های تالابی زیادی نداشته و در مسیر مهاجرت قرارگرفته است و هرساله پرندگان مهاجری که از عرض‌های شمالی اعم از روسیه و سیبری به عرض‌های جنوبی مهاجرت می‌کنند مدتی را در استان یزد اطراق می‌کنند.

وی در ادامه افزود: بعضی از آبگیرهای استان که شرایط مطلوبی را برای ماندگاری دارا هستند در جهت زمستان گذرانی مورداستفاده قرار می‌گیرند و از گونه‌های مهاجر می‌توان به سرسبز، خودکا و انواع آب چیلیک‌ها اشاره کرد.

معاون فنی اداره محیط‌زیست استان با برشماری برخی از اقدامات در جهت حفاظت پرندگان مهاجر از شکار، اظهار داشت: گشت‌زنی‌هایی به‌صورت متداوم صورت گرفته و در صورت مشاهده تخلف با متخلفین برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

اکبری در ادامه افزود: در حال حاضر علاوه بر مسئله حفاظت با بحث بیماری‌های حیات‌وحش نیز روبرو هستیم که در این رابطه مردم نیز با مشارکت‌های خود نقش مهمی را ایفا کرده و در صورت مشاهده گونه‌های مهاجر آسیب‌دیده و بازمانده از مهاجرت به ما اطلاع‌رسانی کرده و با پیگیری‌های محیط‌زیست این پرندگان تحت درمان قرارگرفته و متعاقباً مشکلات پیش‌آمده حل می‌شود.

این مقام مسئول حفظ سرمایه‌های زیستی را امری مهم دانست و تصریح کرد: طبیعت استان و موجوداتی که در آن زندگی می‌کنند سرمایه‌های زیستی ما محسوب شده و قطعاً در آینده کشوری غنی‌تر است که سرمایه‌های زیستی آن بیشتر باشد؛ لیکن نفت و بسیاری از منابع معدنی تمام می‌شود؛ اما سرمایه‌های زیستی قابل‌تجدید بوده و تمام‌نشدنی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ سرمایه‌های زیستی به چگونگی رفتار مردم، سیاست‌گذاران و مسئولین مربوط بوده و ما می‌توانیم کشوری غنی همان‌گونه که خداوند متعال برای ما آفریده است حفظ کرده و آن را به آیندگان خود تحویل دهیم.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..