استقبال پرشور مردم از نمایش «گفتگوی آب» در یزد

به گزارش یزدی نیوزمحمدصادق کوچک‌زاده، رئیس حوزه هنری یزد اظهار کرد: به مناسبت دهه آخر ماه صفر و هفته وقف، نمایش میدانی «گفتگوی آب» به نویسندگی و کارگردانی حجت‌الاسلام حسین فلاح‌زاده ـ‌کارشناس ارشد ادبیات نمایشی‌ـ با محوریت شخصیت والای بزرگ مدافع حریم اهلبیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) از ۲۵ آبان در محوطه امامزاده سیدجعفر محمد (ع) در فضایی بالغ بر ۵۰۰ متر مربع به روی صحنه رفته و تا پایان آبان ادامه دارد.
کوچک‌زاده با اشاره به اینکه دو شب دیگر از اجرای این نمایش باقی مانده، استقبال تماشاچیان از این اثر را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در شش شب اجرای این اثر حدود ۵ هزار نفر از آن دیدن کنند.
وی با بیان اینکه این نمایش چند رسانه‌ای تلفیقی از صوت، نور، فیلم، انیمیشن و جلوه‌های ویژه با نقش‌آفرینی بازیگران است، ادامه داد: حدود ۸۰ بازیگر و هنرور در اجرای این نمایش حضور دارند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه «گفتگوی آب» گوشه‌ای از واقعه کربلا از جمله آوردن امان‌نامه شمر برای قمر بنی هاشم و برادرانش در شب عاشورا و همچنین ماجرای سقایی، وفاداری، ولایت‌مداری، جوانمردی، شجاعت و پاسداری از حریم اهلبیت (ع) تا شهادت آن حضرت را روایت می‌کند، اظهار کرد: در تدوین و نگارش متن نمایش از نظرات، ایده‌ها و دیدگاه صاحب‌نظران، اندیشمندان و کارشناسان مذهبی و هنری استفاده شده است.
کوچک‌زاده افزود: در این اثر برخی از لوکیشن‌ها همچون نهرعلقمه، خیمه‌ها، فضای شب عاشورا و بعضی از صحنه‌های نبرد بازسازی شده است.
وی ادامه داد: این اثر کاری از گروه هنری «آئینه» است که به همت حجت الاسلام حسین فلاح‌زاده امام جماعت و همراهی بچه‌های مسجد کوثر ابرکوه با حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان یزد تولید شده است.
یادآور می شود سیدحمید پورسید، ابوالفضل صادقیان، عباس عارفی، مصطفی مهدی‌پور، جعفر قاسم‌زاده، محمدحسین مهدی‌پور، حبیب عمیقی، دانیال فلاح‌زاده، محمدحسن صابری، علیرضا زارع، محمد فلاح‌زاده و علیرضا چاکرالحسینی از جمله بازیگران این نمایش هستند.
دیگر عوامل نمایش را مدیر تولید: محمدسعید فلاح‌زاده، طراح دکور: مصطفی خانی، طراح نور: حسین محمدپور، اجرای نور: مصطفی خانی، مسئول صوت، نور، تصویر و جلوه‎‌های ویژه: مسعود امیدواری، مسئول گروه گریم و لباس و دکور: علی قنبری تشکیل می‌دهند.
نمایش بزرگ «گفتگوی آب» با همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه استان، حوزه هنری یزد،معاونت فرهنگی سپاه الغدیر، آستان مقدس امامزاده سیدجعفر محمد (ع) تا ۳۰ آبان‌ از ساعت ۱۸در جوار این امامزاده واقع در بلوار جمهوری اسلامی اجرا می‌شود.

منبع: ایکنا

بخش نظردهی بسته شده است..