تهیه کتابچه راهنمای مردمی در یزد

no-thumbs

مدیر پایگاه میراث فرهنگی استان یزد، با اشاره به ضرورت ارتقای سطح آموزش مردمی به ویژه ساکنین بافت تاریخی از نحوه نگهداری بافت، گفت: کتابچه راهنمای مردمی به منظور اطلاع رسانی به ساکنین بافت تاریخی در یزد منتشر می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزمجتبی فرهمند افزود:  این‌که کتابچه راهنمای مردمی با هدف اطلاع رسانی به مردم به ویژه ساکنین بافت تاریخی در دست تهیه است، اظهار کرد: این کتابچه در ابتدا با تهیه محتوا شروع شده است.

وی اشاره کرد : محتوای این کتابچه بر اساس بررسی مشکلات مردم، مصاحبه و تحقیقات میدانی کارشناسان و مراقبان میراث فرهنگی در حوزه تخلفاتی که محدوده بافت تاریخی صورت می‌گرفت، انجام شده است.
مدیر پایگاه میراث فرهنگی استان یزد، با بیان این‌که محتوای کتابچه به صورت سوالات و براساس مجموعه ابهامات ساکنین بافت تاریخی تنظیم شده است، گفت: پاسخ این سوالات به صورت کارشناسی، در عین سادگی و قابل فهم برای عموم نوشته شده است.
فرهمند با اشاره به این‌که اکنون کتابچه راهنمای مردمی در دفتر فنی پایگاه میراث فرهنگی در حال مصور شدن است، گفت : در این کتابچه نمونه‌هایی از تخلف و همچنین نمونه‌هایی از اقدامات خوب مردم به صورت کامل مستند سازی شده و در شرایطی که جامعیت معرفی توضیحات را داشته باشد در دست تدوین است.
وی گفت: بخش اول که برای ساکنین بافت تاریخی به خصوص افرادی که در بناهای خشتی و تاریخی زندگی می‌کننددر نظر گرفته شده، شامل بخش‌های حفاظتی، معرفی و نحوه پاسخ دهی به سوالات و انتظاراتی که از میراث فرهنگی یا شهرداری دارند است.
 فرهمند با اشاره به  این‌که بخش دوم کتابچه مربوط به مکان‌های تجاری است،  گفت : در این قسمت بورشور اطلاع رسانی قوانینی که کسبه ملزم به رعایت آن هستند و موارد لازم جهت حفظ بناهای تاریخی به صورت گرافیکی و ساده در دست تهیه است. 
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..