۶.۹ درصد وام مصوب کارگروه رونق تولیددر استان یزد پرداخت شد

no-thumbs

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت یزد گفت: از چهار هزار و 840 میلیارد ریال تسهیلات مصوب در کارگروه تسهیل و رفع موانع رونق تولید در استان ، 380میلیارد ریال(6.9 درصد) آن از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.

به گزارش یزدی نیوزعلمدار یزدی  در ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان که با حضور محمود زمانی قمی استاندار یزد برگزار شد، افزود: تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع رونق تولید یکی از افتخارهای دولت تدبیر و امید است.
وی اظهار کرد: این استان سه هزار و ۲۹۷ واحد دارای پروانه تولید است، که برای حل مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی ۴۵ نشست اصلی ، ۵۲ جلسه کمیته تخصصی و ۵۵۷ نشست کارشناسی در ۲ سال گذشته برگزار شد.
وی افزود: در کارگروه تسهیل و رفع موانع رونق تولید استان ، ۲ هزار و ۸۸۸ مصوبه برای ۲ هزار و ۷۳۱ پرونده متقاضیان مصوب شد که پرداخت تسهیلات و رفع مشکلات آنها موجب تثبیت ۴۰ هزار شغل در استان شده است.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد تأکید کرد: با همکاری بیشتر بانک ها انشاء الله شاهد افزایش پرداخت تسهیلات مصوب به واحدهای تولیدی خواهیم بود تا علاوه بر رونق تولید ، اشتغال بیشتری در استان تثبیت شود.
علمدار یزدی در باره بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی نیز گفت: در این بخش که از سال ۱۳۹۶ آغاز شد،تاکنون شاهد ۱۲۹ فقره ثبت نام هستیم که ۱۶ فقره با ۶۶۰ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی ولی مبلغی پرداختی نشده است.
وی در ادامه به طرح ایجاد توازن تامین زنجیره تولید فولاد و توسعه صنایع اولویت دار معدنی با پرهیز از خام فروشی در استان اشاره کرد و افزود: این طرح ها با پنج هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۶ هزار و ۲۸۸ شغل جدید را ایجاد خواهد کرد.
این مسئول ادامه داد: برای اتمام این طرحها ۴۹ هزار میلیارد ریال دیگر تامین منابع مالی نیاز است که تا سال ۱۴۰۴خورشیدی نه تنها شاهد خام فروشی نخواهیم بود، بلکه یکی از کشورهای واردکننده سنگ آهن خواهیم بود.
وی در باره تکمیل هشت طرح سهم یزد از محل ۵۰ طرح بزرگ تعریف شده ملی نیز گفت: برای اجرا و تکمیل این طرح ها که یک هزار و ۲۴۱ فرصت شغل ایجاد خواهد شد، تاکنون ۶ هزار میلیارد ریال هزینه و همین مبلغ نیز برای تکمیل طرح ها نیاز دارد.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: در هفت ماهه سال جاری ۴۳۷ فقره معافیت مالیاتی به ارزش ۱۶۴ میلیون دلار به گمرک برای واردات ماشین آلات داده شد که به طور متوسط روزانه برابر ۲هزار و ۹۳۰ میلیون ریال است ،همچنین برای سرمایه گذاری روزانه ۵۰ میلیارد ریال در بخش های صنعتی و معدنی تخفیف داده می شود.
به گفته وی، ریاست میز توسعه صادرات کاشی و سرامیک و خیار سبز گلخانه ای به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان صنعت استان یزد داده شد.
یزد دومین استان معدنی ، چهار مین استان صنعتی و هشتمین استان صادر کننده محصولات غیرنفتی کشور است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..