معاون فرماندار یزد تأکید کرد:

ضرورت بهبود محتوای آموزش پیشگیری از اعتیاد

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد بر لزوم آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به اعتیاد و پیامدهای سوء ناشی از آن تاکید کرد و گفت: باید محتواهای آموزش پیشگیری از اعتیاد متناسب با جامعه هدف و کاربردی ارائه شود .

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«محمدعلی جعفری» در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد با بیان این‌که مطابق با دستور العمل‌ها، جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان‌ها باید به صورت ماهانه برگزار شود، اظهار کرد: در چند ماه اخیر اتاق فکری در این راستا در سطح شهرستان راه‌اندازی شده تا به منظور دستیبابی به نتایج بهتر نسبت به گذشته دستورکار و نظرات خود را ارائه نماید .

وی با مهم دانستن بحث پیشگیری در تمامی حوزه‌ها به ویژه پدیده اعتیاد افزود: در دو سال گذشته رویکرد شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد مبتنی بر پیشگیری بوده در این زمینه نقشه راه پیشگیری از اعتیاد در سطح شهرستان تهیه و در آن شرح وظایف کلیه دستگاه‌های اجرایی ذکر شده است .

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد با اشاره به این‌که در آینده نیز موضوع پیشگیری و آموزش در اولویت این شورا می‌باشد، گفت: باید نقاط قوت و ضعف طرح‌های پیشگیرانه در این حوزه شناسایی و نسبت به رفع و یا تقویت آنها اقدام نمود .

جعفری با تأکید بر ضرورت ارتقاء آگاهی نسل جوان تصریح کرد: جامعه فرهنگیان و انجمن اولیاء و مربیان می‌توانند با آگاهی بخشی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در پیشگیری ار شیوع این پدیده شوم، نقش بسزایی داشته باشند .

این مقام مسئول در ادامه خواستار بهبود محتوای آموزش پیشگیری از اعتیاد شد و خاطرنشان کرد: باید محتوای پیشگیری از این پدیده تهیه تا پس از موافقت شورای آموزش و پرورش شهرستان به صورت پایلوت در برخی از مدارس اجرا شود تا پس از بررسی نتایج به صورت عمومی در مدارس اجرایی شود .

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد در پایان گفت: آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد باید مبتنی بر نیازهای جامعه هدف ارائه گردد در غیر اینصورت این آموزش‌ها نتیجه مورد انتظار نخواهد داشت

 

بخش نظردهی بسته شده است..