شرایط حضور مشمولان سربازی در پیاده روی اربعین

no-thumbs

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولانی که قصد تشرف به عتبات عالیات در اربعین حسینی را دارند می‌توانند از اوایل محرم برای دریافت مجوز خروج از کشور اقدام کنند، تا با ازدحام مواجه نشوند.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ نجف حمیدزاده اظهار کرد: به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به مشمولان برای شرکت در راهپیمایی معنوی پیاده روی اربعین حسینی، بازه زمانی صدورمجوز خروج از کشور برای این دسته از مشمولان به کشور عراق از ۲۰ روز به ۵۰ روز افزایش پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به پیش بینی استقبال بسیار زیاد مشمولان و به منظور جلوگیری از تراکم در فرآیند صدور مجوز، مشمولان می‌توانند در صورت داشتن شرایط خروج از کشو، از دهه اول محرم نسبت به اخذ مجوز خروج از کشور خود اقدام کنند.

حمید زاده در خصوص نحوه خروج از کشور دانشجویان برای سفر زیارتی کربلای معلی بیان کرد: برابرتفاهم صورت گرفته با ستاد عمره و عتبات بسیج دانشجویی، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر ستاد مذکور که در دانشگاه محل تحصیل مستقر هستند، فرم‌های مربوطه را تکمیل و با ضمانت آن ستاد و بدون نیاز به سپردن وثیقه نقدی، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه نیز طبق تفاهم‌های صورت گرفته، می‌توانند با مراجعه به مراکز مدیریت حوزه علمیه استان‌ها و با ضمانت حوزه‌های علمیه، بدون نیاز به سپردن وثیقه، مجوز خروج از کشور بگیرند.

وی ادامه داد: مشمولانی که در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کرده اند، درصورت پرداخت حداقل نیمی از مبلغ جریمه، می‌توانند برای کلیه سفر‌های زیارتی و سیاحتی با سپردن وثیقه، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

حمید زاده گفت: در حال حاضرمیزان وثیقه نقدی برای سفر‌های زیارتی سه میلیون تومان و سفر‌های سیاحتی پانزده میلیون تومان است.

 

//میزان

بخش نظردهی بسته شده است..