مدیرکل امور بانوان استانداری یزد خبر داد؛

تأمین اعتبار خود اشتغالی بانوان یزدی توسط صندوق کارآفرینی امید

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با بیان این که مشکل اشتغال برای بانوان سرمایه است، گفت: سرمایه لازم برای ایجاد شغل بانوان از اعتبارات صندوق کارآفرینی امید تأمین می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«رقیه کرمانیان» با اشاره به جمعیت یک میلیون نفری استان یزد،‌اظهار کرد:‌ نیمی از جمعیت استان یزد را زنان تشکیل می‌دهند .

وی با تاکید بر فعالیت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، همسو با سیاست‌های کلی نظام و دولت تدبیر و امید در تمام حوزه‌ها برای بانوان، افزود: در حوزه خانواده و موضوعات اجتماعی براساس سیاست‌های کلی خانواده که در شهریور ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد جلساتی را با دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و فعالان حوزه خانواده، برای هم‌افزایی با این رویکرد برگزار کردیم .

کرمانیان گفت: جهت دهی برنامه‌ها به سوی جامعه خانواده محور و تحکیم بنیان خانواده از اولویت ‌ های فعالیت دفتر امور بانوان بوده است و در این رابطه همایش و جشنواره‌های متعددی برگزار شد .

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به برگزاری دو طرح ملی در جهت تحکیم بنیان خانوده، تربیت فرزند و مهارت‌های زندگی در استان، تصریح کرد: در این دوره‌ها اعضا سازمان‌های مردم نهاد به عنوان مدرس توسط متخصصان کشوری آموزش دیده‌اند و  همچنین بیش از هزار خانواده روستایی و شهری از این آموزش‌ها بهره مند شدند .

این مقام مسئول در ادامه آموزش فرزند پروری و مهارت‌های زندگی، طرح خود مراقبتی و آموزش مسائل بهداشتی ویژه بانوان و آموزش توان افزایی مدیران زن را جزو دیگر فعالیت‌های آموزشی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد دانست .

وی همچنین در رابطه با بحث توانمندسازی و اشتغال گفت: بازدیدهایی از کارگاه‌های تولیدی و کارآفرینی بانوان داشته ایم و فرآیند کارآفرینی از ابتدای ایده‌پردازی را با آموزش مهارت‌ها برای بانوان دنبال کردیم .

کرمانیان بیشترین مشکل اشتغال برای بانوان را در حوزه سرمایه دانست و بیان کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با معاونت امور زنان ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید منعقد شده است تا با اخذ اعتبارات و تسهیلات، برای خود اشتغالی بانوان در یزد استفاده شود .

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد خاطرنشان کرد: دفتر امور بانوان وخانواده استانداری‌ها بعنوان مرجع استانی کنوانسیون حقوق کودک در استان تعیین و  در این زمینه برنامه هایی را تدوین کرده است

 

بخش نظردهی بسته شده است..